سردار فرحی: غرب آسیا همواره آبستن ظهور گروه‌های افراطی و تروریستی بوده است

جانشین وزیر دفاع گفت: منطقه غرب آسیا همواره آبستن ظهور گروه‌های افراطی و تروریستی بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد بن سالم باعمر رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی سلطنت عمان با حضور در ستاد وزارت دفاع با سردار سید مهدی فرحی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید:

کنعانی: چهره واقعی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است

سردار فرحی جانشین وزیر دفاع در این دیدار با بیان اینکه مراکز علمی و دانشگاهی نقش مهمـی در فهم و تبیین وضعیت در حال گـذار امنیتــی در منطقه و جهان دارند، گفت: ارائه روایت صحیح از تحولات منطقـه و جهان و انتقال آن در سطح نخبگی از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این بین تعاملات مراکـز علمــی و دانشـگاهی با یکدیگر کمک شایانی به درک صحیـح تحولات خواهد کرد.

سردار فرحی با تاکید بر اینکه سلطنت عمــان؛ یکی از کشـورهای تاثیرگذار در منطقــه به شمار می رود، عنوان کرد: وجود پیوندهای دیرینــه تمدنی، تاریخی و اشتـراکات دینـی و فرهنگی بسیار عمیـق در سایه حکمت رهبــران دو کشـور باعث ایجاد روابطی مستحکم در تمامی سطوح شده است که دیدار رهبـران دو کشور در طول سال های گذشتــه، مؤید اراده سیاسی و اهتمام رهبران برای توسعه مناسبات دوجانبه است.

جانشین وزیر دفاع ضمن مرور موقعیت ژئوپلتیک ایران و عمان در منطقه راهبردی غرب آسیا اظهار داشت:تنگه هرمز و دریای عمان نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان؛ بلکه برای کل جهان اهمیت حیاتی دارد و جمهوری اسلامی ایران همواه بر امنیت دریانوردی به ویژه عبور مطمئن انرژی از « تنگه هرمز » که مورد نیاز جهان و کشورهای صنعتی است تاکید داشته و خود را به ایجاد امنیت این آبراه متعهد می دانیم اما در عین حال معتقدیم و بارها تأکید کردیم، امنیت منطقه باید صرفاً توسط تمامی کشورهای منطقه در قالب امنیت دسته جمعی تأمین شود و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای شرایط امنیتی منطقه را پیچیده تر کرده و در عین حال هیچ کمکی به ایجاد آن نیز نخواهد کرد.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: از همان ابتدای انقلاب، انواع وسیعـی از تحریم ها به ما تحمیــل شد، حتی بسیاری از کشورها به دلیل واهمــه از تحریم های ایالات متحـده امریکا حاضر به فروش اقلام دفاعی به ما نبــودند بعد از جنگ هم؛ هیچ کشوری حاضر به فروش تسلیـحات و انتقال فناوری نبود در چنین شرایطی تنها راهکار باقی مانده؛ استقلال و خودکفایی در صنایع دفاعی و تولید قدرت جهت دفــاع از خود بود.

سردار فرحی در این زمینه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت ملــی، استراتژی و « دکتــرین بازدارندگـی » را انتخاب کرد؛ بازدارندگی به مفهوم آن است که شما به حدی از قدرت دست یابید که کشور تهدید کننده در محاسبات خود؛ هزینه های جنگ را بیشتر از منافع آن ارزیابی نماید لذا تقویت دفاعــی ما صــرفاً با هدف بازدارندگـی و به منظــور مقابلــه با تهدیدات دشمــن طــرح ریزی گردیــده است و در چنین شرایطی دشمنان ما تلاش می کنند با واژگون سازی نیات بازدارندگی؛ از آن مفهومی ترسناک بین کشور ها در منطقه ایجاد کند.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به نسل کشی، ارتکاب جنایات جنگی و وحشیانه ترین کشتار علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اظهار کرد:شهادت حدود 20 هزار مردم بی گناه توسط رژیم صهیونیستی یقیناً بخاطر حمایت های همه جانبه آمریکا و سکوت سازمان های بین المللی می باشد و رای وتوی اخیر ایالات متحده آمریکا در خصوص قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل؛ برای آتش بس در غزه، تایید کننده حمایت همه جانبه امریکا از این رژیم است و در واقع ما شاهد مرگ انسانیت با این رأی آمریکا بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستـی به اهدف اعلام شده اش که نابودی مقاومت مردم غزه بود؛ نخواهد رسید و صبر، مقاومت و ایمان مردم و رزمندگان فلسطینـی در میدان نبرد، درستـی این تحلیل را به اثبات می رساند، گفت: رژیم صهیونیستی تصور می کند از بین بردن زیرساخت ها و کشتار مردم بی گناه باعث حذف « فرهنگ مقاومت » می شود در صورتی که این فرهنگ برخاسته از روح انسانی و آموزه های اسلامی است و نه تنها حذف نخواهد شد بلکه خون شهدا، باعث آبیاری و استحکام ریشه های آن خواهد شد.

سردار فرحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات سلطنت عمان را امنیت و ثبات خودش می داند، گفت:همـکاری های علمی- دانشگاهی هم یکی از جلوه های همکاری است که بطور قطع تاثیرات بلند مدتی خواهـد داشت در نتیجه یکی از زمینه‌های همکاری فی ما بین، توسعه تعاملات در حوزه‌های تحقیقات صنعتی و فناورانه است.

جانشین وزیر دفاع گفت: منطقه غرب آسیا همواره آبستن ظهور گروه‌های افراطی و تروریستی بوده است. همکاری‌های علمی و نخبگانی می‌تواند در توسعه گفتمـان‌های صلـح‌جویانه و دستیــابی به ایده‌های جدید برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریســم کمک شایانــی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =