واگذاری اجرای مصوبات شورای تحول علوم انسانی به وزارت علوم

ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آئین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶/‏۰۸/‏۱۴۰۲‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

روسای واحدهای جهاددانشگاهی جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

این مصوبه یه شرح زیر است:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آئین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶/‏۰۸/‏۱۴۰۲‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۱ مورخ ۰۹/‏۰۸/‏۱۴۰۲‬ شورای معین به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده «آئین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» (مصوب جلسه ۶۵۰ مورخ ۲۱/‏۰۷/‏۱۳۸۸‬ شورای عالی انقلاب فرهنگی)»، به شرح بندهای ذیل اصلاح و تکمیل می‌گردد:

۱- واژه «رئیس» از انتهای بند یک ماده ۴ حذف و یک تبصره به شرح ذیل به ماده ۴ الحاق می‌گردد:

تبصره: رئیس این شورا از میان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا افراد غیر عضو این شورا، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شود.

۲- یک ماده به شرح ذیل و تحت عنوان ماده ۵ جدید به آئین نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی؛ الحاق و مواد ۵ تا ۸ فعلی؛ به ترتیب با یک شماره افزایش، به شمارگان ۶ تا ۹ رتبه‌بندی می‌گردد:

ماده ۵- مسئولیت پیگیری و اجرایی سازی مصوبات شورای مذکور و پشتیبانی اجرایی از کارگروه‌های تحول علوم انسانی با شرایط ذیل به مدت ۲ سال بر عهده «مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، است:

الف: رئیس مرکز مذکور به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌شود. وی قائم‌مقام وزیر در علوم انسانی و دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خواهد بود.

ب- رئیس مرکز مذکور، ریاست کمیسیون علوم انسانی ذیل شوراهای مرتبط (گسترش آموزش عالی و برنامه ریزی آموزش عالی و …) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده خواهد داشت.

ج- انتخاب اعضای کارگروه‌های تحول علوم انسانی و رئیس آنها بر عهده شورای تحول و ارتقای علوم انسانی می‌باشد و این کارگروه‌ها همانند سایر کارگروه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت نموده و تصمیمات و مصوبات آنها مبنای فعالیت این وزارتخانه در حوزه علوم انسانی است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1211173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =