اسلامی: تحریم را لغو کنند به تعهدات خود بر می‌گردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما در چارچوب همین قانون، برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم، گفت: اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند، منطبق با واقعیت نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت برنامه هسته ای کشورمان، اظهارداشت: اینکه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی آغشته به مسائل سیاسی است و برخی کشورهای اروپایی هم زیاده خواهی دارند موضوعی مبرهن و آشکار است اما موضوعی که وجود دارد اینکه روابط آژانس و ایران در قالب ان‌پی‌تی و پادمان است و آنها بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت دارند.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: ایران در بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران موفق شد

وی ادامه داد: طرف‌های دیگر در برجام نیز باید همچون ایران متعهد به انجام وظایف خود باشند چرا که ایران به تعهدات خودش عمل کرده و هر زمانی که آنها به تعهداتشان برگردند ما نیز به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: مساله هسته‌ای یک موضوع ملی و راهبردی است نه موضوع جناحی و سیاسی چرا که این مساله برای کشور اقتدار آفرین است و امروز هم در حال خدمت رسانی به مردم است و مردم نسبت به تاثیراتی که صنعت هسته‌ای می‌تواند در زندگی آنها داشته باشد، آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند.

اسلامی افزود: قانون اقدام راهبردی مجلس هم به طور طبیعی در راستای لغو تحریم‌های ایران است و ما نیز در چارچوب همین قانون، برنامه هسته‌ای را پیش می‌بریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف برجام چیزی جز لغو تحریم‌ها نبوده است، اظهار داشت: آنها باید تحریم‌ها را لغو کنند و دست از زورگویی و جنجال هم بردارند. طرفین متعهد به برجام باید به تعهدات خود پایبند باشند چرا که بیش از ۲۰ سال گفت و گوها پیرو همین موضوعات و لغو تحریم‌ها بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران همچنان در قالب برجام حضور دارد و در قالب قانون اقدام راهبردی مجلس به تعهدات خود عمل می‌کند. در خصوص توافق با آژانس هم باید بگویم که سه پاراگراف در توافق اسفند بین ایران و آژانس وجود داشت، سه پاراگراف ۳ تا ۴ خطی که در پاراگراف اول می‌گوید که روابط ایران با آژانس در چارچوب پادمان و ان پی تی است.

اسلامی بیان کرد: در پاراگراف دوم می‌گوید که در خصوص مکان‌های ادعایی طرفین باید در راستای حل و فصل آن با یکدیگر همکاری کنند. در پاراگراف سوم هم اشاره شده است که ایران و آژانس باید یک الگویی را جهت پیشبرد برنامه های مشترک خود در دو پاراگراف بالایی این توافق تعیین کنند.

وی بیان کرد: ما صبورانه و منطبق بر ضوابط در حال انجام کارهای خود هستیم و از چارچوب حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم. اتهاماتی که طرف مقابل به ایران می‌زند خودشان هم می‌دانند که دروغ می‌گویند و با واقعیت منطبق نیست.

کد خبر: 1211772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =