اسلامی: کیت غربالگری ۵۶ بیماری در نوزادان تولید شد

رئیس سازمان انرژی اتمی از تولید کیت غربالگری ۵۶ بیماری در نوزادان خبر داد و گفت: درخواست ما از آقای عین‌اللهی (وزیر بهداشت) این است که دستور بدهند استفاده از این کیت برای غربالگری نوزادان در کشور آغاز شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سلامت‌بنیان 2 (نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان) در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروزه فرآیند تبدیل ایده به محصول در رشته‌های گوناگونی که مرتبط با حوزه هسته‌ای است نتایج بسیار مشهود و چشمگیری را ارائه کرده است به طوری که الان بیش از 22 محصول از جمله رادیوداروها در فاز تحقیقات بالینی و پیش‌بالینی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: ۵۰ کلینیک درمان زخم بر پایه فناوری پلاسما مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

وی با بیان این‌که تولید رادیودارو مستلزم وجود صنعت هسته‌ای است، افزود: بدون غنی‌سازی، صنعت هسته‌ای معنایی ندارد. برخی که ادعا می کنند صنعت هسته‌ای باعث عقب‌ماندگی کشور از فرآیند توسعه شده باید به این نکته کلیدی توجه کنند که صنعت هسته‌ای شکافنده مسیر رشد و پیشرفت علم و فناوری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ساده‌ترین دستاوردی که عرضه شده و مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو گرفته کیت غربالگری نوزادان است که یک تحول در حوزه بهداشت و درمان تلقی می‌شود زیرا با استقاده از یک کیت می‌توان 56 نوع بیماری متابولیک را در نوزادان شناسایی کرد. خواهش ما از آقای عین‌اللهی این است که دستور بدهند استفاده از این کیت برای غربالگری نوزادان در کشور آغاز شود.

وی ادامه داد: نکته سوم بحث حوزه پلاسماست که می‌تواند علاوه بر استفاده از آن در بخش کشاورزی و صنعت، از پلاسماتراپی برای درمان سرطان و زخم‌های بدخیم مانند دیابت، مورداستفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =