اسلامی: استکبار همه ابزارهایش را به کار گرفته تا به قله‌های پیشرفت نرسیم

رییس سازمان انرژی اتمی‌ و معاون رییس جمهور ظهر روز سه شنبه در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به سوالات مردم پاسخ داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، در سومین حضورش در مرکز ارتباطات مردمی رییس‌جمهور در دو سال اخیر به سوالات برخط مردم در حوزه صنعت هسته‌ای پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: استکبار جهانی می‌خواست فناوری هسته‌ای در کشور ما تداوم نداشته باشد

وی در ابتدای حضورش در سخنانی گفت: فناوری هسته ای بازکننده مسیرهای دست نیافتنی برای دستیابی به علوم پیشرفته است . استکبار آن را منع می‌کند و مزاحمت ایجاد می‌کند و همه ابزارهایش را به کار گرفته تا به قله‌های پیشرفت نرسیم.

وی اظهار کرد: صنعت هسته‌ای آبروی کشور در داخل و فضای بین الملل است. اعتماد به نفس در مردم و دانشمندان ومحققان به لطف الهی بسیار بالاست. در جهاد تبیین استقاده از عناصری که روایت ایران را در حوزه هسته‌ای تبیین کند را دنبال می‌کنیم تا حقایق را مردم ما و دنیا بشنوند. نسبت به سال گذشته که تصویری از انرژی هسته ای ایران ساخته بودند که چهره مخوف امنیتی و سیاسی بود در این دولت با سیاسیت درهای باز این موضوع را شفاف کردیم و همه می بینند که مطابق قوانین پادمان عمل می کنیم و امروز صد و دهمین بازدید تخصصی و حرفه‌ای و روایت گری صحیح را فراهم کردیم و تعداد بازدیدها نسبت به گذشته پانصد و هفتاد درصد رشد داشته است.

اسلامی: سراسر کشور به لحاظ پرتویی تحت نظارت است/ کارکنان واحد ۲ و ۳ بوشهر به ۵ هزار نفر می‌رسند

محمد اسلامی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه حضورش در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: کار ارزشمندی که در دولت سیزدهم تقویت شده است با اهتمام معاونت ارتباطات مردمی به جایگاهی رسیده است که مسایل برای رسیدن به نتیجه به دقت پیگیری می‌شود. برای سومین بار است که در این مرکز حاضر شدم و عمدتا تماس‌ها با سازمان انرژی اتمی از جنس پیشنهاد و تقاضاست. هم‌چنین برخی موضوعات شامل مسئولیت‌های اجتماعی است که با توجه به مقدورات و توانایی‌هایمان به آن پاسخ می‌دهیم.

وی گفت: ما همواره مردمی که در همسایگی تاسیسات هسته‌ای هستند را حمایت کردیم و خدمات لازم را داریم و درهمه سایت‌های ما این مساله مورد توجه است به عنوان مثال در حاشیه برخی سایت‌ها اگر قنات‌ها به لایروبی نیاز داشته اند ما این کار را برایشان انجام دادیم یا نیاز داشتند تاسیسات زیربنایی فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی ایجاد شود این همکاری را داشتیم و در هر استانی که ما حضور داریم اورژانس هسته‌ای ایجاد کردیم. بزرگترین سرمایه‌گذاری را در اراک انجام دادیم که بیمارستان و اورژانس هسته‌ای و سوانح سوختگی را احداث کردیم. هم‌چنین مدارس انرژی اتمی از مدارس برتر کشور و نخبه پرور هستند. در گذشته هفت مدرسه داشتیم که الان به ۲۱ مدرسه رسیده است و در مقطع دبستان هم این مدارس را الان داریم.

معاون رئیس‌جمهور درباره تجهیز تمامی استان‌ها به اورژانس هسته‌ای تصریح کرد: در بوشهر در اراک و دیگر استان‌ها که تاسیسات داریم ما این مساله را به طور پیاده کردیم. در استان بوشهر اورژانس هسته‌ای که الان داریم کفایت می کند، ولی استان بوشهر الان تقاضای ساخت یک بیمارستان دارد که در آن بیمارستان اورژانس هسته‌ای مستقر شود. البته این پروژه در چارچوب مصوبات سفرهای استانی است. اما برای ما این یک تعهد اجتماعی است و حتما انجام می دهیم. در عین حال که ما وظایف و تعهدات قانونی و فنی خود را هر جا که پرتو باشد انجام داده‌ایم. کل پهنه کشور را هم پرتو کیهانی و هم هسته‌ای با سنجش‌گرهایی که داریم برخط کنترل می کنیم و تحت نظارت مرکز نظام ایمنی کشور است.

وی درباره روند پیشرفت کار در واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با تاکید بر اینکه خوشبختانه تامین مالی این پروژه‌ها انجام شده است، گفت: نسبت به ۱۴۰۰ جمعیته ۲۵۰ نفری که در این دو پروژه فعال بودند الان به ۳۵۰۰ نفر رسیده که در آینده نزدیک به ۵۰۰۰ نفر خواهند رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =