تاکید بر افزایش همکاری‌های مشترک سازمان مدیریت بحران تهران و سازمان آتش‌نشانی

نشست مشترک مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هدف افزایش هماهنگی و تعامل بیشتر در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از تهران، نشست مشترک مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با هدف افزایش هماهنگی و تعامل بیشتر در مرکز عملیات اضطراری شهر تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران تهران، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و معاونان و مدیران دو سازمان برگزار شد، موضوعات مختلفی در بخش‌های مربوط به پیشگیری، ایمنی، داوطلبان مردمی، مباحث مربوط به آمادگی و عملیات و نیز موضوعات اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست مشترک علی نصیری با اشاره به اهمیت هماهنگی دستگاه‌های امدادی به منظور افزایش توانایی در هنگام بروز حوادث، از این هم‌افزایی به عنوان راهکاری برای پیشگیری از کار موازی، ارتقای توانایی نیروها و افزایش توان کار مشترک نام برد.
وی افزود: آتش‌نشانی و مدیریت بحران هر دو باید صاحب اقتدار باشند و این اقتدار به نفع ایمنی مردم است و نتیجه آن هم‌افزایی و همدلی و رفع مشکلات است تا صدای واحدی داشته باشیم.


قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز با اشاره به تاثیر منفی ناهماهنگی‌های احتمالی میان دستگاه‌های امدادی بر خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان یادآور شد: در آتش‌نشانی دو موضوع پیشگیری و عملیات داریم که به هم وابسته‌اند. مدیریت بحران فراتر از آتش‌نشانی است و می‌تواند در پیشگیری بیشترین نقش را ایفا کند تا از وقوع بحران جلوگیری کنیم، بنابراین مدیریت بحران می‌تواند به ما کمک کند تا اتفاقی رخ ندهد.
وی در ادامه بر لزوم پرهیز از موازی‌کاری به عنوان یکی از مولفه‌های مهم فعالیت مشترک دستگاه‌های امدادی تاکید کرد و یادآور شد: همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم به خروجی موثری برای نجات جان شهروندان برسیم.
بررسی وضعیت امدادگران مردمی، بررسی نتایج ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در شهر تهران و نقش و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه، بررسی نحوه استفاده از مرکز آموزش آتش‌نشانی به منظور آموزش داوطلبان و نیز بررسی پژوهش‌های مشترک موضوعات دیگری بود که در این نشست درباره آنها بحث و گفتگو صورت گرفت.
در ادامه این جلسه مقرر شد این جلسات به منظور افزایش تعامل، هم‌افزایی و همکاری مشترک ادامه پیدا کند.

کد خبر: 1211864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =