طلب ۷۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد لرستان از بنیاد شهید/ هزار دانشجو در طرح پویش استان بورسیه می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد از طلب ۷۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد لرستان از بنیاد شهید خبر داد.

سیامک بهاروند؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص بدهی دستگاه‌ها به این دانشگاه اظهار کرد: مجموعه بنیاد شهید در رویه جدیدی که طی چندسال اخیر در پیش گرفته در سطح کلان تفاهم نامه ای را با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منعقد کرده است که بدهی استان‌ها را در قالب یک قرارداد به سازمان مرکزی پرداخت کند و متاسفانه در عمل به قول خود وفای به عهد نکرده اند و با وجود پیگیری های بسیار از پرداخت بدهی سرباز می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

تشریح جزئیات برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین در دانشگاه آزاد اسلامی خرم‌آباد

وی با تأکید بر اینکه در بودجه سال گذشته پرداخت بدهی دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی برای این بنیاد دیده شده است، ادامه داد: متأسفانه تا کنون مبلغی وصول نشده است و امیدواریم با پیگیری‌های سازمان مرکزی این مشکل به زودی حل شود.

بهاروند با بیان اینکه از سال ۹۴ به بعد بنیاد شهید حدود ۷۰ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان بدهی دارد، در خصوص اجرای طرح پویش در این استان نیز گفت: طرح پویش و اشتغال همزمان با تحصیل در استان لرستان به خوبی کلید خورده و از سال گذشته تا کنون حدود ۷۰۰ دانشجو در صنایع و کارخانجات مشغول به کارآموزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته هم جلسه ای را با مسئولان پتروشیمی استان لرستان برگزار کردیم و به طور کلی قدم های خوبی برداشته شده است و امیدواریم با پیگیری‌ها و حمایتها تعداد دانشجویان طرح پویشی استان لرستان تا سال آینده به ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در بخش آمایش این سند خوشبختانه استان لرستان به خوبی عمل کرده و با جابه‌جایی‌های صورت گرفته شاهد افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان بودیم.

دانشگاه آزاد در خرم‌آباد یک واحد گاوداری راه‌اندازی می‌کند

وی تصریح کرد: در حوزه درآمدهای غیرشهریه‌ای نیز پتانسیل های بسیار خوبی به ویژه در حوزه کشاورزی و گلخانه و همچنین راه اندازی یک گاوداری در استان لرستان وجود دارد که به طور جد پیگیر تحقق این موارد هستیم تا ان‌شاءالله از ظرفیتهای استان استفاده حداکثری داشته باشیم.

بهاروند اضافه کرد: یک قطعه زمین در شهرستان الیگودرز داریم که با توجه به موقعیت زمین و چاه آبی که در آن وجود دارد به دنبال این هستیم تا با کمک صندوق پژوهش و فناوری، پروژه گلخانه را آغاز کنیم، ضمن اینکه یک زمین ۲۰۰ هکتاری هم در شهرستان بروجرد داریم که منتظر دستور سازمان مرکزی برای تعیین کاربری و شیوه راه هستیم.

وی از راه اندازی یک واحد گاوداری گوشتی در خرم آباد خبر داد و گفت: مکاتبات لازم با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است و منتظریم تا روند اجرایی از طرف این سازمان ابلاغ شود اما شیوه کار در بروجرد با توجه به اینکه یک زمین ۲۰۰ هکتاری دیم است با خرم آباد و الیگودرز کاملا متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =