تعرفه اینترنت افزایش خواهد یافت؟

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما اختیار و امکانش را برای تغییر تعرفه‌های ارتباطی داریم اما هر نوع تغییر تعرفه‌، مشروط بر آن است که اگر تغییر تعرفه انجام شود، اپراتور چگونه می‌خواهد افزایش درآمد را هزینه کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امیر محمدزاده لاجوردی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه چهارمین روز نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعرفه‌های ارتباطی اظهار کرد: وزارت ارتباطات یک وزارتخانه تخصصی است و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم موضوعات را تخصصی بررسی می‌کند؛ که در این راستا بحث افزایش تعرفه‌ها مطالبه اپراتورها بوده و هست.

بیشتر بخوانید:

اختلال اینترنت در تهران رفع شد

وی افزود: حتی این مطالبه در سال‌های اخیر بیشتر هم شده است؛ ما در بازه‌های زمانی مختلف داده‌های آن‌ها را دریافت می‌کنیم و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم. الان هم طبیعتا اپراتورها درخواست داده‌ و داده‌های آماری خود را به رگولاتوری ارائه کرده‌اند؛ ما اختیار و امکانش را برای تغییر تعرفه داریم اما هر نوع تغییر تعرفه‌ای مشروط بر این است که اگر تغییر تعرفه‌ای رخ دهد، اپراتور این افزایش درآمد را چگونه می‌خواهد هزینه کند.

لاجوردی در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: بنابراین ما از اپراتورها در همه بازه‌های زمانی درخواست برنامه توسعه‌ای کرده‌ و شاخص‌های ارتقای شبکه را به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که شاخص‌های متفاوتی است. بحث دیگر مرتبط با توسعه فناوری‌های نو و جدید مانند ۵G است.

وی با بیان اینکه در حوزه ۵G برنامه خود را به اپراتورها اعلام کرده‌ایم، اظهار کرد که به طور مثال برنامه‌ریزی ما این است سال آینده باید به چه هدف‌گذاری برسیم. در حال حاضر توپ در زمین اپراتورهای تلفن همراه است که آیا این شاخص‌ها را می توانند انجام دهند یا خیر. بعضا اپراتورها اعلام می‌کنند که شاخاص‌های گفته شده از سوی وزارت ارتباطات و رگولاتوری، در بخش پوشش شهری، روستایی، جاده‌ای و غیره سخت‌گیرانه است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ میزان سرمایه گذاری یک اپراتور حدود یک میلیارد دلار بود اما الان سرمایه گذاری اپراتور ما از یک میلیارد دلار به ۳۰۰ میلیون دلار تغییر کرده است. سرمایه‌گذاری آنها طبیعتا باید افزایش پیدا کند اما اینگونه نیست که ما تعرفه تغییر دهیم و اپراتور هیچ تغییری در کیفیت شبکه و زیرساخت خود ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: بنابراین این موضوع امر جدیدی نیست و سال گذشته و امسال شاخص‌ها در اختیار آنها قرار داده شده و اصرار داریم شاخص‌های گفته شده الحاقیه پروانه آنها شود زیرا در این شرایط اگر اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد، ما می‌توانیم آن را جریمه کنیم. به عبارتی هر دفعه می‌توانیم اپراتور را تا ۱۰ بار جریمه کنیم و در هر بار هم تا پنج درصد درآمدش جریمه شود. ما سفت و سخت ایستادگی کردیم، باید اپراتورها شاخص ها را بپذیرند و به صورت الحاقیه پروانه آن‌ها شود تا اگر تعهدشان را انجام ندادند، این موضوع قطعا به نفع مردم جبران شود.

کد خبر: 1212719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =