امامزاده هاشم(ع) به لحاظ جغرافیایی متعلق به مازندران است اما مسئولین تهرانی بر آن مدیریت می‌کنند

حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف مازندران در همایش اعضای هیأت امناهای اماکن متبرکه استان مازندران از مسئولین استان تهران در عدم واگذاری مدیریت امامزاده هاشم(ع) به استان مازندران گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، در همایش اعضای هیأت امناهای اماکن متبرکه استان مازندران با حضور حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل اماکن و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، جمعی دیگر از مسئولین و اعضای هیأت امناهای اماکن متبرکه استان مازندران در سالن همایش بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل، برگزار شد.

حجت الاسلام حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در سخنانی ضمن عرض تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سیدرضی موسوی، صالح العاروری و ده‌ها تن از هموطنان در مسیر گلزار شهدای کرمان بیان کرد: همه ما مدیون خون ، مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم که باید به همه شهدا، ادای دین کنیم.

حیدری جناسمی با تاکید بر اهمیت جایگاه نماز، عنوان کرد: نماز و نمازخوانی در اماکن متبرکه مازندران باید بیش از پیش، جلوه‌گر باشد و توجه ویژه و خاصی به این موضوع شود.

وی با اشاره به شهرت استان مازندران به نام "دیار علویان"، افزود: از دیرباز، مردم مازندران به سادات و امامزادگان، عرض ادب و تکریم داشتند؛ مازندران به عنوان دیار علویان مشهور است و این شهرت مایه مباهات است.

مدیرکل اوقاف مازندران با ارائه آماری، تصریح کرد: در استان مازندران، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده و بیش از ۸ هزار و ۵۵۴ مکان مذهبی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: توجه و لطف مردم به اماکن متبرکه به قدری زیاد است که ما مدیون این مردم عزیز و نجیب هستیم و باید قدردان زحمات و خدمات آنان باشیم.

این مدیرکل با ابراز گلایه از مسئولین استان تهران، عنوان کرد: امامزاده هاشم(ع) لاریجان به جهت جغرافیایی، متعلق به استان مازندران است ولی مسئولین مربوطه استان تهران، مدیریت آن را در دست دارند و از تحویل مدیریت این امامزاده به مازندران خودداری می‌کنند.

حیدری در ادامه به تبدیل شدن مکان‌های مذهبی به قطب فرهنگی، اشاره و اضافه کرد: اگر قرار است که مکان مذهبی به قطب فرهنگی تبدیل شود؛ باید برای این موضوع، برنامه‌ریزی شود و بودجه‌ای هم به این امر اختصاص یابد و براساس برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ها، فعالیت مربوطه انجام شود.

وی به اهمیت ویژه امامزاده ناصرالحق(ع) اشاره و عنوان کرد: امامزاده ناصرالحق(ع) در شهرستان آمل، امام شیعیان یمن است و مزار مطهر چند تن از شهدای یمن نیز در این امامزاده واجب‌التعظیم قرار دارد که یمنی‌ها به جهت تبرّک جُستن و زیارت این مکان به استان مازندران و شهرستان هزارسنگر سفر می‌کنند.

وی افزود: این سفرها، خود از ویژگی‌های برجسته شهرستان آمل است که باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی شود و بیشترین بهره را از این موقعیت ویژه ببریم.

مدیر کل اوقاف مازندران نسبت به وضعیت مناسب فرهنگی امامزاده ناصرالحق(ع) ابراز خرسندی داشت و گفت: در ابتدای فعالیت‌های فرهنگی در این امامزاده، مشکلات فراوانی داشتیم اما در حال حاضر به دلیل حضور چهره‌های شاخص فرهنگی در این مکان، وضعیت بسیار خوبی داریم که برگزاری جلسات تفسیر قرآن به صورت هفتگی برای ۳۰۰ نفر از بانوان متدیّن از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مکان مقدّس است.

گفتنی است در این همایش، آموزش‌هایی در جهت امور فرهنگی به خادمین و اعضای هیأت امناهای اماکن متبرکه داده شد.

خبرنگار: سعید سماواتی لاریجانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1214162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =