شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی کرمان ایران را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد: «حمله تروریستی بزدلانه» در شهر کرمان ایران را به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، اعضای شورای امنیت حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند؛ اقدام مذموم تروریستی ای که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و ۲۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

بیشتر بخوانید:

داعش مسئولیت حمله تروریستی کرمان را رسما پذیرفت

اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین المللی است. اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند. آنها از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ذیربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها، در هر مکان، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجددا بر لزوم مبارزه همه کشورها به هر وسیله، مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =