دعوت از دانشجویان ممتاز برای تدریس در دانشگاه/ مصمم بر استفاده از هوش مصنوعی در آموزش هستیم

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: از دانشجویان ممتاز و فعال با توجه به نیاز و صلاح دید برای همکاری با دانشگاه استفاده می‌کنیم و در قبال همکاری هایشان، حق الزحمه دانشجویی پرداخت می‌شود.

بهروز بیات معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت‌گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در رابطه با معدل دانشجویان و عملکرد آن‌ها در امتحانات گفت: دانشجویان معدل الف و ممتاز، دعوت به همکاری در دانشگاه و تدریس می‌شوند و در قبال آن حق الزحمه دریافت می‌کنند. از ترم پیش به توجه به بخشنامه سازمان مرکزی، تخفیف دانشجویی برای هیچ قسمتی نخواهیم داشت ولی طرحی جایگزین شده است به نام همیار دانشجو؛ که این دانشجویان می‌توانند در دوره های مختلف آموزشی (کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری) باشند.

وی افزود: ما می‌توانیم از دانشجویان ممتاز و فعال برای همکاری با دانشگاه استفاده کنیم و همچنین در قبال همکاری هایشان، حق الزحمه نیز دریافت می‌کنند. از این دانشجویان در بخش های مختلف دانشگاه با توجه به نیاز و صلاح دید، استفاده خواهد شد. یعنی اگر دانشجویی درخواست بدهد و تمایل به همکاری داشته باشند، ما از آنها در بخش های مختلف دانشگاه استقبال و استفاده می‌کنیم. همچنین ما سعی می‌کنیم یک سری امتیازات را خارج از موارد مقرر برای دانشجویان اعمال کنیم.

معاون آموزشی واحد همدان درباره این که معیار نمره دهی اساتید بر اساس نمره و فعالیت کلاسی است یا خود امتحان، تصریح کرد: معمولا این مسائل با توجه به چارچوب و سرفصل ها است. اصولا این هماهنگی‌ها به استقبال استاد و هماهنگی این موضوع با دانشجویان است. اول از همه چارچوب اصلی و سرفصل ها و بعد هماهنگی ها و در نهایت در این مسئله استاد مستقل عمل می‌کند.

بیات تشریح کرد: آموزش و یادگیری یک فرایند پیچیده است یعنی نمی‌توان آن را فقط با یک فاکتور و با در نظر گرفتن یک بُعد، در نظر گرفت و رای صادر کرد. حتما ما در واحد همدان و نهایتا در کل دانشگاه آزاد اسلامی استان، یقینا نقطه ضعف هایی داریم و در نقطه مقابل آن، حتما نقات قوتی هم داریم؛ ما سعی و تلاش بر این داریم و همچنین مسیر و چشم اندازی که برای خودمان تعیین کردیم بر این است که مقات ضعف را به حداقل برسانیم و نقات قوت را افزایش دهیم و همچنین سعی می کنیم کیفیت آموزش ها را بالاتر ببریم، نظم و ترتیب و انضباط را بالا ببریم، اینکه کلاسی به دلایل غیر موجه تشکیل نشود را به حداقل برسانیم و در نهایت شیوه های یادگیری را متنوع بکنیم و تا جایی که امکان دارد برای اساتید دوره هایی برای یادگیری شیوه های نوین آموزشی و یادگیری و تولید محتوا برگزار کنیم.

به گفته وی، واحد تصمیم دارد در حوزه کارآفرینی و آموزشی و شیوه های نوین آموزشی، استفاده از فناوری های نوین از قبیل هوش مصنوعی در آموزش دوره هایی برگزار کند. امیدواریم جمیع این برنامه بتواند مقداری کیفیت آموزشی را بالا ببرد؛ چون افزایش کیفیت کار سختی است و نمی شود صرفا با شعار و حرف بگوییم که این کارها انجام می شود و این موضوع، همت جمیع مسئولین آموزش در کل استان و سعی بر محقق سازی آن است.

بهروز بیات در پاسخ به این شائبه که بعضی دانشجویان معتقدند که سیستم نظرسنجی ناکار آمد و غیر موثر است، گفت: این نظرسنجی بیهوده نیست و ما سالیانه از بین اساتید، فردی را به عنوان استاد نمونه انتخاب می‌کنیم که این نظرسنجی در گزینش آنها تاثیر دارد. اما متاسفانه گاها ما نمی‌توانیم صد در صد مطمئن باشیم که این نظرسنجی ها توسط خود دانشجو و صادقانه باشید زیرا با توجه به اینکه برای اخذ کارت ورود به جلسه دانشجو مستلزم شرکت در این نظرسنجی است، به همین دلیل ممکن است با دقت کمتری و بدون توجه به سوالات این نظرسنجی را پر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حتما بازخورد دانشجویان از طریق این نظرسنجی به اساتید داده می‌شود و صد در صد این بازخوردها محرمانه خواهند بود و و تنها این بازخورد است که به دست اساتید داده می‌شود نه نام و اطلاعات دانشجویان؛ امید است که نقات قوت اساتید رفع، و نقات قوت آنها تقویت شود.

خبرنگار: فاطمه پارسایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1215467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =