شناسایی هزار واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در کهریزک

هزار واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در کهریزک وجود دارد؛ هزار واحدی که یا به‌طور غیرمجاز از شبکه آب‌رسانی روستا استفاده می‌کنند یا به منابع آب زیرزمینی چنگ انداخته و در حال مکیدن این سرمایه ملی هستند؛ حال آنکه مردم کهریزک با مشکل تامین آب شرب مواجه‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کهریزک به دلیل وسعت و ظرفیت مناسب برای فعالیت کشاورزی در گذشته نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی داشته، اما در سال‌های اخیر با استقرار کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند در روستاها دچار چالش شده است.

بیشتر بخوانید:

دستور رئیسی برای تکمیل طرح‌های محیط زیستی مدیریت پسماند استان‌های شمالی

ماجرای رکود و تعطیلی کار کشاورزی و توسعه کارگاه‌های تفکیک پسماند از این قرار است که در سال‌های اخیر با تشدید خشکسالی و کاهش حق آبه کشاورزان از یک سو و افزایش هزینه‌های تولید از دیگر سو، برخی مالکان اراضی کشاور

استفاده غیرمجاز از شبکه آب‌رسانی روستا یا منابع آب زیرزمینی

مدیر آبفای بخش کهریزک درخصوص مصرف آب در کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند بخش کهریزک گفت: هیچ‌گونه آب‌رسانی به واحدهای غیرمجاز تفکیک پسماند روستاهای بخش کهریزک انجام نشده، اما این واحدها به‌صورت غیرمجاز از شبکه آب‌رسانی روستا یا منابع آب زیرزمینی استفاده می‌کنند!

مسلم سلطانیان با تأکید بر اینکه اداره آبفای کهریزک هیچ‌گونه اقدامی برای آب‌رسانی به این مراکز غیرمجاز انجام نداده است، افزود: کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پسماند در اراضی کشاورزی روستایی احداث شده و هیچ‌گونه آب شربی به این مراکز ارائه نمی‌شود.

از ورود بازرسان آبفا جلوگیری می‌کنند

مدیر آبفای بخش کهریزک گفت: در بازدیدی که از این مراکز داشتم با عوامل آن گفت و گو کردم؛ آنها مدعی شدند که آب را با تانکر خریداری می‌کنند، در حالی که هر بار از ورود کارشناسان و بازرسان اداره آبفا جلوگیری می‌کنند و تا به‌ حال نتوانسته‌ایم از آب مصرفی این واحدها تست کٌلر بگیریم که مشخص شود، آب مصرفی آن‌ها از کجا تأمین می‌شود.

سلطانیان تصریح کرد: در محدوده روستای قمصر یک انشعاب برای یک واحد سردخانه و پمپ‌بنزین ایجاد شده و ممکن است عوامل کارگاه‌ها با سوراخ کردن لوله به‌صورت غیرمجاز از همان شبکه آب استفاده کنند.

بیشتر این واحدها چاه آب غیرمجاز دارند

مدیر آبفای بخش کهریزک با اشاره به اینکه کارگاه‌های تفکیک پسماند و پلاستیک نیاز به آب برای شست‌وشو دارند، گفت: اکثر این واحدها چاه آب غیرمجاز دارند، زیرا سطح سفره‌های آب زیرزمینی در بخش کهریزک بالاست و در عمق 7 متری به منابع آب می‌رسند.

وی درعین حال یادآور شد که منابع آب زیرزمینی در بخش کهریزک به‌واسطه نفوذ آلودگی ناشی از پسماند و زباله در آرادکوه و مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند آلوده و غیرقابل شرب است.

کهریزک در تمام فصول با مشکل تأمین آب شرب مواجه است و اغلب مردم از کیفیت پایین و کاهش فشار آب گلایه دارند. در فصل تابستان این مشکلات به بیشترین حد خود رسیده و گاهی شاهد قطعی آب در منطقه هستیم، لذا با وجود 1 هزار واحد غیرمجاز تفکیک پسماند در بخش کهریزک و استفاده غیرقانونی از منابع زیرزمینی آب یا انشعاب غیرمجاز از آب شرب، عدم برخورد با این واحدها بیش از پیش مورد سؤال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =