اعزام ۱۴هزار دانشجوی علوم پزشکی به اردوهای راهیان نور / هیچ دانشگاهی بهانه کمبود بودجه نداشته باشد

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از اعزام حدود ۱۴ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به اردوهای راهیان نور امسال خبر داد.

احمد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری اردوهای راهیان نور در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور برنامه‌ مشترکی بین نهادهای مختلف حوزه فرهنگی است. به عنوان مثال معاونت فرهنگی_دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی همانند سال‌های گذشته با همکاری بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و سایر نهادهای فرهنگی فعال در دانشگاه‌ها، این اردوها را برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور و پیشرفت

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت فرهنگی_ دانشجویی وزارت بهداشت باید ۵ درصد از دانشجویان و ۱۰ درصد از اساتید هیئت علمی را به اردوهای راهیان نور اعزام کنند، گفت: اگر شرایط و امکانات فراهم بود، دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند تعداد نفرات بیشتری از این درصد و تعداد نفرات تعیین شده را در راهیان نور ثبت نام کنند. البته فقط موضوعات مالی و بودجه‌ای برای اعزام این اردوها مطرح نیست و پشتیبانی لجستیک و ظرفیت منابع انسانی هم باید هماهنگ و همزمان در نظر گرفته شوند. ولی باید حداقل این تعداد حتما اعزام شوند.

بنار با اشاره به اینکه حدود ۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند، گفت: در حال حاضر دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود ۵۶۰ هزار نفر است. بنابراین حدود ۱۴ هزار نفر از دانشجویان امسال به راهیان نور اعزام می‌شوند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت درباره بازه زمانی اعزام اردوهای راهیان نور دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان کرد: مجموعه‌های دانشگاه‌های کشور که ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در یک بازه زمانی مشخص اردوهای راهیان نور را برگزار می‌کنند. بنابراین اعزام این اردوها برای دانشجویان علوم پزشکی از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری اردوهای راهیان مشکل بودجه ندارند، گفت: معاونت فرهنگی_دانشجویی وزارت بهداشت مشکل بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری این اردوها را حل کرده است.

بنار تصریح کرد: ما پیش بینی و تعمهدات لازم برای تامین منابع مالی و بودجه‌ای مورد نیاز اردوهای راهیان نور را لحاظ کرده ایم. به این معنا که از ردیف‌های مختلف و از طریق بند «ن» و «و» مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت برای تامین بودجه این موضوع استفاده شده است. علاوه بر آن؛ منابع متمرکز معاونت فرهنگی_دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هم استفاده خواهد شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: هیچ دانشگاه علوم پزشکی امسال به بهانه نبود بودجه؛ نمی‌تواند اردوهای راهیان نور را برگزار نکند. البته برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر تامین منابع انسانی و هماهنگی در تنگنا هستند ولی باید ۵ درصد از دانشجویان را اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر اردوهای راهیان نور امسال زمینی بوده؛ مگر اینکه دانشگاهی ظرفیت لازم را داشته باشد. البته هزینه بلیط هواپیما گران است و بیشتر اردوها از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای برگزار می‌شود.

بنار در پایان بیان کرد: تمام دانشجویان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور بیمه می‌شوند و این موضوع به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =