قیمت خوراک دام کاهش می‌یابد

در حالی‌که کمبود و گرانی نهاده قیمت محصولات پروتئینی گوشت و مرغ را افزایش داده، به سفارش سازمان اقتصادی کوثر محموله جدید ذرت وارد کشور شد و مسئولان می گویند که با و اردات گسترده قیمت در بازار تا سه هزار تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت مرغ از کیلویی ۷۵ هزار به ۹۰ هزار تومان رسیده و کارشناسان می‌گویند که کمبود و گرانی نهاده بیشترین تاثیر را داشته است.

بیشتر بخوانید:

افت قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی

حال سازمان اقتصادی کوثر از «واردات سه هزار تن ذرت» خبر داده است که در بندر کاسپین پهلو گرفته است و پس از تخلیه در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد.

این دومین خبر تامین نهاده خوراک دام و طیور است که در هفته جاری منتشر می شود؛ پیش از این قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از واردات ۴ کشتی معادل ۲۴۰ هزارتن خبر داده بود.

واردات بی‌واسطه توسط شرکت های تولیدی و حتی خود تولیدکنندگان از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که بارها وزیر جهاد کشاورزی به آن تاکید کرده است.

مرغداران ۲ ماهی بود از توزیع قطره چکانی سویا و ذرت در مرغداری‌ها انتقاد داشتند و می‌گفتند که تامین نهاده سخت شده است، نهاده در بازارگاه ،محل عرضه آنلاین خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی، عرضه نمی شود و مجبورند به چند برابر قیمت از بازار آزاد بخرند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی به تازگی گفته است که با عرضه گسترده‌ خوراک دام ذرت ۲ تا ۳ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود و پول آن مدت دار اخذ خواهد شد.

از هر ۱۰۰ تومان هزینه تمام شده تولید مرغ ۷۰ تومان آن به قیمت نهاده مربوط می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =