رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های علوم پزشکی با شاخص‌ پاسخگویی اجتماعی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی با شاخص‌های جدید خبر داد و گفت: شاخص‌هایی همچون اثربخشی و پاسخگویی اجتماعی به مجموعه شاخص‌ها اضافه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا حسن زاده اظهار کرد: رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی (نصر) انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ضرورت توقف افزایش ظرفیت پزشکی در شرایط فعلی/ ظرفیت بر اساس امکانات و ساختار آموزشی تعیین شود

وی افزود: متولی اصلی رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت است. این رتبه بندی بر اساس ادغام شاخص‌های آموزش، پژوهش و نظام سلامت طراحی شده است و در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به تغییرات شاخص‌های رتبه بندی گفت: شاخص‌های گذشته صرفاً آموزشی بود و در یک دوره‌ای نیز شاخص‌های آموزش، پژوهش و دانشجویی مدنظر قرار گرفت اما اکنون با تغییر شاخص‌ها، رتبه بندی به صورت جامع اجرایی می‌شود.

حسن زاده اظهار داشت: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاخص‌های متعدد در حوزه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، اثر بخشی دانشگاه، پاسخگویی دانشگاه به جامعه، برنامه ریزی شده و رتبه بندی بر این اساس انجام خواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1217440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =