قدرت ملی، امنیت و پیشرفت کشور از برکات حضور پرشور مردم در انتخابات

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: حضور مردم در انتخابات باعث قدرت ملی شده و قدرت ملی باعث ایجاد امنیت و امنیت زمینه ساز پیشرفت و شکوفایی در حل مشکلات می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مریم نقدی دورباطی عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: شرکت در انتخابات و رأی دادن جهت تعیین سرنوشت سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله رفتار سیاسی شهروندان و از موضوعات حائز اهمیت در جامعه شناسی سیاسی محسوب می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه با تأکید بر برگزاری انتخابات اسلامی از سوی آحاد ملت به ویژه جامعه دانشگاهی و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: انتخابات در کشور باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت.

نقدی دورباطی بیان کرد: مشارکت قوی در انتخابات موجب تشکیل یک مجلس منجسم و باعث ایجاد اقتدار ملی و بین المللی برای دولت محسوب شده که این بازتاب بین المللی موجب قوت گرفتن جایگاه جمهوری اسلامی در سطح دنیا می شود.

این استاد دانشگاه توضیح داد: آنچه مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب می کند؛ ایجاد انسجام ملی، پیروی از مقام معظم رهبری، حمایت از نظام‌جمهوری اسلامی، احساس تکلیف در برابر نسل آینده و ایجاد یک مجلس مقتدر است.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات عملا اعلام می‌دارد که مردم پشت نظام و مسولان هستند. در مقابل مجلس برگرفته از رأی مردم، باید خودرا در مقابل مردم مسئول دانسته و برای رفع مشکلات جامعه تلاش کند.

نقدی دورباطی گفت: بی تردید مجلس در مشکلات و حرکت مسیر کشور به سمت پیشرفت نقش مهمی دارد. مجلس مطابق با قانون اساسی به جهت جامع الاطراف بودن در همه زمینه ها فرصت دارد تا با اجرای اصول آن در راستای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی گام‌های موثری بردارد.

وی عنوان کرد: جمهوریت و اسلامیت هر دو به انتخابات وابسته است و مردم سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور از طریق انتخابات انجام می‌گیرد.

نقدی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره اتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه سال جاری، افزود: حضور مردم از طیف‌های مختلف سیاسی باعث نشاط وترغیب به شرکت در انتخابات می‌شود. وجود احزاب و گروه‌های سیاسی در صحنه انتخابات موجب ایجاد آراء متفاوت در مجلس می‌شود که گاه با استدلال و منطق موجب تصویب قوانینی می شود که به بهبود اوضاع جامعه کمک شایانی می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تأکید کرد: مجلس قوی باید از تدوین و تصویب قوانین شتابزده پرهیز کند زیرا در آینده ای نه چندان دور با آثار سوء آن قوانین روبرو خواهد شد که اصلاح و بازنگری آن اوضاع و مصالح جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

مردم ضمن شرکت پرشور در انتخابات و ترغیب به مشارکت، به کسب اطلاعات دقیق در مورد نماینده مورد نظر بپردازند تا نمایندگان اصلح به مجلس راه یافته و موجب تحولات عمیق، گسترده و کارشناسی در جامعه باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1217606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =