بیانیه دانشگاهیان در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام/ همه ظرفیت‌های علمی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین بکارگرفته می‌شود

دانشگاهیان با صدور بیانیه‌ای در مراسم تجدید میثاق تاکید کردند: ما دانشگاهیان، همه ظرفیت‌های علمی و دانشی و توان فکری و نظری خود را در دفاع از حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در مجامع بین المللی به کار خواهیم گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ظهر امروز یکشنبه ۱۵ بهمن وزیر بهداشت، رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، معاون پژوهشی و فرهنگی وزیر علوم، معاونان و مسئولان جهاد دانشگاهی، محمدمهدی خیرجو، مدیرعامل ایسنا، سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، رؤسای دانشگاه های پیام نور، علامه طباطبایی، علمی_کاربردی و دیگر دانشگاهیان از جمله اساتید و دیگر نهادهای مرتبط با دانشگاه با نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند و با رهبر معظم انقلاب عهدی دوباره بستند.

بیشتر بخوانید:

علوم انسانی با تدوین کتاب، اسلامی نمی‌شود

دانشگاهیان با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ بار دیگر پایداری و دلبستگی خود را به آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و تبعیت از ولایت فقیه و زعامت رهبر معظم انقلاب اعلام و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

حاضران در این مکان مقدس بار دیگر هم پیمان شدند تا در مسیر تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداشته و کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقیقی بیشتر پیش ببرند.

در ادامه متن بیانیه دانشگاهیان در مراسم تجدید میثاق آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا فَسَبِّـحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا (سوره نصر)

حمد و سپاس بیکران، خدای بی‌همتا را که بر ما منت نهاد و نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی را بر ما ارزانی داشت تا پرچم باشکوه و عزتمند حاکمیت «الله» را برای بلندای نهضت‌های مردمی جهان به اهتزاز در آوریم.

ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت ماه رجب، و تبریک پیروزی ها و دلاورمردی های سپاه پرافتخار پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کیان و مرزهای جمهوری اسلامی و آرزوی پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، در آستانه چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، ما دانشگاهیان ایران زمین، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه ملت شریف ایران، مسلمانان و مستضعفان جهان تبریک می‌گوییم و در این مکان مطهر به روح بلند و ملکوتی امام راحل(ره) و شهیدان همیشه حاضر درود می‌فرستیم و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن تجدید میثاق نموده، با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تجدید بیعت می‌نمائیم که تا آخرین نفس و تا ظهور آخرین منجی، مهدی موعود(عج)، انقلابمان و خون شهیدان‌مان را پاس بداریم.

و با صدای بلند و ندای رسای الله اکبر خامنه ای رهبر اعلام میداریم:

۱- آرمانهای ارزشمند امام راحل و انقلاب اسلامی، برآمده از آموزه‌های متعالی و انسان ساز قرآن و عترت است و هرگز غبار زمان نمی‌پذیرد و یقیناً رهنمودهای جانشین بر حقش نیز همین گونه است. از همین رو، رهنمودهای آن رهبر حکیم را در همه زوایای راهبردی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آویزه جان خویش نموده و با بازخوانی تجربه‌های ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی، مسیر عزت، سربلندی، پیشرفت، تعالی و استقلال ملت عزیزمان را سرعت خواهیم بخشید.

۲- رژیم غاصب صهیونیستی که با پشتیبانی آمریکای جنایت کار، علیرغم شکست‌ مفتضحانه در برابر طوفان الاقصی جبهه مقاومت حماس و یمن، از روی زبونی و خفت، کشتار بی امان مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان را در پیش گرفته است، بداند که ملت های آزاده دنیا، به ویژه ملت های مسلمان منطقه غرب آسیا، از جمله سوریه، یمن، لبنان، عراق و ایران با اتکا به خداوند و با امید به جوانان و رزمندگان دلیر جبهه مقاومت، شکست سختی را همچون جنگ های ۳۳ روزه و ۸ روزه، نصیب آن جنایتکاران خواهند نمود.

۳- ما دانشگاهیان، همه ظرفیت های علمی و دانشی و توان فکری و نظری خود را در دفاع از حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در مجامع بین المللی به کار خواهیم گرفت و از هر وسیله و ابزار رسانه ای برای تبیین جنایات، نسل کشی و کودک کشی، به ویژه حمله به بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی، در غزه، دریغ نخواهیم ورزید.

۴. ما دانشگاهیان با توجه به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری برای انتخابات(مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت)، و باور به اینکه انتخابات، تحول آفرین و پشتیبان جمهوریت و اسلامیت نظام است، ضمن تاکید بر هم افزایی و همراهی همه دانشگاهیان در مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اعتقاد داریم دانشگاهیان به ویژه اساتید محترم به عنوان قشر مرجع، با جهاد تبیین و روایتگری صحیح از دستاوردهای نظام اسلامی در مقابل جنگ ادراکی و شناختی دشمن، زمینه حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای را فراهم خواهند نمود. چراکه باور داریم راه حل عبور از مسائل و مشکلات کشور و رسیدن به قله های پیشرفت، حضور آحاد ملت در صحنه انتخابات بوده و مردم‌سالاری دینی تضمین کننده این حرکت عظیم مردمی می باشد.

۵- معتقدیم یگانه راه پیشرفت و عزت ایران اسلامی، اتکا به خداوند متعال و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار فرزندان ایران بزرگ است. ما هرگونه وابستگی و چشم امید داشتن به شرق و غرب را عین انحطاط می‌دانیم و بار دیگر اعلام می‌کنیم که عزت و افتخار ملت و کشور ما در گرو جهاد علمی، فرهنگی، تولید ملی و اتکا به دانشجویان و جوانان غیور و اندیشمند این مرز و بوم است. لذا با علم به اینکه به قله نزدیک شده ایم، با قدرت تلاش می‌کنیم تا سلاح تحریم دشمن را با افزایش شتاب علمی و رونق اقتصاد دانش بنیان، کم‌اثر و به حول و قوه الهی بی‌اثر کنیم.

۶- باور داریم که دانشگاه‌های ما ظرفیت آن را دارند که در مسیر تربیت انسان‌های الهی، پرورش جوانان انقلابی را برعهده گیرند. از اینرو تمام تلاش خود را صرف پرورش جوانان برومند، مومن و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبردهای سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم می نمائیم تا به حول قوه الهی به الگویی ستودنی برای همه ملت‌های عالم تبدیل شویم.

۷- درخاتمه به روح بلند و پاک امام راحل و شهیدان تمامی تاریخ، مردان، زنان و کودکان همه نسل‌ها در تمام کشورهای تحت سلطه، سرداران و سروقامتان بخون خفته، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت درود و سلام می‌فرستیم و از آنان برای سربلندی، عزت و سلامتی رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای و کشور قدرتمندمان مدد می‌خواهیم تا بتوانیم امانت بزرگ انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام مهدی عج تحویل دهیم.

ان شاءالله

انتهای پیام/

کد خبر: 1218737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =