جشنواره «آیین‌های سرزمین من» در دبیرستان سما سمنان برگزار شد

با هدف آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم پیشینیان خود، کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و غذاهای محلی دانش آموزان مدارس سما سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره «آیین های سرزمین من» با حضور مهدی منصوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، در دبیرستان دخترانه سما افتتاح شد و با ایجاد بازارچه و برپایی بیش از 60 غرفه نمایشگاهی در پنج حوزه فرهنگی و هنری به معرفی و عرضه لباس‌های محلی، بازی‌های بومی و محلی، غذاهای محلی و شیرینی‌های سنتی، صنایع دستی و آشنایی با مفاخر، مشاهیر و شهدای سمنان پرداخت.

سمانه قدس، سرپرست امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرایی جشنواره «آیین های سرزمین من» اهداف خاصی به عنوان ماموریت مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده است.

وی افزود: معرفی شهدا، مشاهیر، مشاغل سنتی، صنایع دستی، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و پوشاک اقوام مختلف، آیین‌ها و جشن‌های ایرانیان باستان با رویکرد آشنایی نسل امروز با آداب، رسوم و سنن نیاکان خود و تلاش برای زنده نگه داشتن آن از اهداف برگزاری این جشنواره در مدارس سما است.

قدس تعداد غرفه‌های فعال در این جشنواره را 65 عنوان اعلام کرد و بیان کرد: مدارس دوره اول با برپایی 35، دوره دوم با 25 و هنرستان سما با 5 غرفه در این نمایشگاه مشارکت دارند.

سرپرست مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اشاره به نقش کسب و کارهای کوچک در اقتصاد خانواده، تصریح کرد: فعالیت دانش‌آموزان در این بازارچه و عرضه مستقیم محصولات توسط آنان در راستای آشنایی با اصول اولیه کارآفرینی، بازاریابی و تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قدس گفت: در این جشنواره محصولاتی از جمله دست‌بافته‌های پشمینه‌ای، عروسک بافی و انواع نان سنتی شامل اوماچ، کماج وگولاچ و شیرینی‌های محلی، انواع محصولات لبنی شامل ماست، رشته، کشک، قره قروت، چیکّوُ، غذاهای محلی از قبیل سبزی پلوی سمنانی و انواع آش، از ایل عشایر سنگسر، روستاهای چاشم و صوفی آباد و شهرهای سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال دانش‌آموزان و بازدید کنندگان قرار گرفت.

کد خبر: 1219141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =