دیدار وزای خارجه ایران و بیروت در خصوص مسائل غزه

وزیر امور خارجه ایران که در بیروت حضور دارد بعدازظهر امروز با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر به منطقه و در مقصد اول این سفر در بیروت حضور دارد، بعدازظهر امروز (شنبه) ۲۱ بهمن ماه با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: مساله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد

امیرعبداللهیان و بوحبیب اوایل بهمن ماه در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودند.

وی که عصر دیروز در رأس هیأتی وارد بیروت شد تا با مقامات این کشور درباره مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی در منطقه و اوضاع غزه به رایزنی بپردازد، پیش از این با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. دیدار با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در بیروت از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در این سفر بود.

وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با نجیب میقاتی در بیروت با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید برای فلسطین و آینده آن تصمیم بگیرند، گفت: مطلع هستیم آنها برای مرحله پس از جنگ نیز طرح و ابتکار عمل سیاسی دارند.

سوریه و قطر مقاصد بعدی این سفر هستند.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تاکنون قریب به ۲۸ هزار شهید به همراه داشته است.

امیرعبداللهیان ۲۱ و ۲۲ مهر ماه و در چارچوب نخستین سفرش به منطقه درباره اوضاع غزه و در دومین مقصد این سفر بعد از بغداد به بیروت سفر کرد و از آنجا به دمشق رفت و در مقصد چهارم به قطر هم سفر کرد.او برای دومین بار در روزهای نخستین آذر ماه هم سفری به بیروت داشت و از آنجا به قطر رفت. او در این دو سفر با مقامات لبنانی و سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =