زاکانی: ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی برقی خریدیم

شهردار تهران درباره روند ورود اتوبوس‌های جدید به تهران گفت: ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی در جلسه نوبت بعدازظهر شورای شهر که به ادامه بررسی لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اختصاص داشت، در مورد نحوه ورود اتوبوس‌های جدید و مدل تأمین مالی آنها، گفت: مدل‌های تأمین مالی متفاوت است و ما ۲۵۰۰ اتوبوس را با بخش داخلی قرارداد بستیم که ۲۰۰۰ اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ اتوبوس هم تا اخر ۱۴۰۴ موکول شده و بخش‌هایی آمده و بخش‌های دیگر هم در حال تولید است. همچنین ۵۰۰ اتوبوس برقی از مجموعه شتاب خریداری شد که بخشی تا آخر سال تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توضیحات زاکانی درباره انتصابات فامیلی در شهرداری تهران

او گفت: اتوبوس‌هایی که از شرکت‌های عقاب، اسنا و سبلان خریدیم تا سال ۱۴۰۳ تحویلش تمام می‌شود و برای این قاعده بخشی از منابع نقد، بخشی غیرنقد و تسهیلات است که آقای فروزنده زحمت آن را می‌کشد.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس خرید خارجی برقی است که نمونه آن در گمرک بندرعباس بوده و در حال ترخیص است، تصریح کرد: نمونه‌های اتوبوس برقی، ون و تاکسی برقی در گمرک است که نمونه‌ها را باید به سازمان استاندارد بدهیم که ۶ ماه بعد از عملیاتی شدن قرارداد در ایران خواهد بود و سال آینده در تهران ۴۵۰۰ اتوبوس فعلی هم اضافه می‌شود و البته ۵۰۰ اتوبوس هم از طریق بازسازی اساسی تأمین می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه ما با چینی‌ها یوزانس می‌کنیم، اما ۲۰ درصد را اول می‌گیرند، ادامه داد: تأمین مالی ۲۵۰۰ اتوبوس خارجی در تبصره‌ای که در جلسه صبح به ما مجوز دادید تا تسویه ۲۰ درصد اولیه را ما باید درشش ماه انجام دهیم و آخر سر هم پول این اتوبوس‌های خارجی را نیز در قالب ماده ۱۲ صرفه جویی ارزی حدود ۴۵ درصد دولت می‌دهد که البته این تخصیص پسینی است نه پیشینی یعنی بعد از هزینه کرد، پول پرداخت می‌شود و با رییس جمهور جلسه گذاشتیم و ایشان هم دستور دادند که با اولویت انجام شود.

شهردار تهران افزود: در خواست داریم این پرداخت که پسینی است، پیشینی شود و با وزرا جلسه داشتیم و گفتند این پول در دولت است، اما قانون می‌گوید که اول صرفه جویی کنید و بعد پول را می‌دهیم که ما می‌خواهیم پیشینی شود.

او با بیان اینکه شهرداری تهران تصدی‌گری نمی‌کند و رانندگان سهام دار می‌شوند، گفت: امیدواریم اتوبوس‌های جدید به زودی وارد ناوگان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =