جزئیات زمان برگزاری آزمون استخدامی و دبیری اعلام شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، تاریخ دقیق آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و گفت: حدود ۲۸ هزار نفر در آزمون استخدامی ۱۸ اسفند برای آموزگاری جذب می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، قاسم احمدی لاشکی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور درباره برگزاری آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای برگزاری آزمون استخدامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعتقاد داشتیم که سازمان سنجش هم در این سال ها زحمات بسیاری کشید اما آزمون های ما از نظر اندازه و نوع بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت استخدامی معلمان خرید خدمات همچنان در مدار بلاتکلیفی

وی افزود: یعنی برای آموزگاری، دبیری، آزمون کیفیت بخشی معلمان خاص مانند معلم پرورشی و ورزشی و مراقب سلامت هرکدام آزمونی به صورت جداگانه برگزار می‌کنیم حتی برای دانش‌آموزان دیپلم هم که می‌خواهند به دانشگاه فرهنگیان ورود کنند و تعهد دبیری داشته باشند، باید آزمون برگزار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان سنجش هم با توجه به اینکه آزمون دستگاه‌های دیگر را نیز برگزار می کند، زمان کمی را به ما اختصاص می‌داد و از سوی دیگر ما هم ضیق وقت داریم و معلمان را باید برای اول مهر ۱۴۰۳ راهی کلاس های درس کنیم؛ بنابراین نمی توانیم ۶ ماه یا یک سال برای این موضوع صبر داشته باشیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه امسال برگزاری آزمون استخدامی بخش کیفیت بخشی را به جهاد دانشگاهی سپردیم، گفت: حدود ۱۹ هزار و ۱۳۰ معلم سلامت، پرورشی و ورزش را جذب می‌کنیم و این آزمون در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز آزمون دبیری متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که برای هم شاخه نظری و مهارتی و هنرستان ها است و در این آزمون بیش از ۲۲ هزار نفر جذب خواهند شد.

احمدی لاشکی یادآور شد: آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان هم که برای نخستین بار مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، در زمان ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار می‌شود و آنجا هم پیشنهاد جذب بیش از ۳۰ هزار نفر ارائه شده است که اگر این اتفاقات رخ دهد، کم کم مشکلات نیروی انسانی که مهمترین مشکل آموزش و پرورش است، حل خواهد شد.

انتهای پیام/


کد خبر: 1221285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معصومه IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      سلام توروخدا یک بار دیگه برای استخدامی رشته مدیریت دولتی بزارین من خبر نداشتم ودیر متوجه شدم