تاکید وزیر امور خارجه چین بر حفظ منافع مردم به عنوان هدف حقوق بشر

وزیر امور خارجه چین در پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر حفظ منافع مردم به عنوان نقطه شروع و هدف حقوق بشر اظهار کرد: آژانس‌های حقوق بشر سازمان ملل باید کار خود را به طور منصفانه انجام دهند و به اصول عدم گزینشی بودن و غیرسیاسی شدن پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، وانگ یی -عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر امور خارجه چین- به صورت ویدیویی در نشست سطح بالای پنجاه و پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد شرکت کرد و سخنرانی خود با عنوان «اجماع، اتحاد و همکاری برای ترویج مشترک توسعه سالم امور حقوق بشر جهانی» را ایراد کرد.

وانگ یی گفت که هرج و مرج در اوضاع بین المللی بیش از پیش شدت گرفته، بحران‌ها و درگیری‌ها یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و کمبودهای مدیریت جهانی حقوق بشر جدی تر می‌شود. باید بر محوریت مردم پایبند بود و حفظ منافع مردم را به عنوان نقطه شروع و هدف حقوق بشر تلقی کرد و حقوق زندگی و توسعه مردم را در جایگاهی برجسته و فوری قرار داد. ما مخالف مداخله در امور داخلی سایر کشورها و مهار توسعه کشورهای دیگر به بهانه حقوق بشر هستیم. حق کشورها در انتخاب مستقل مسیرهای توسعه حقوق بشر باید مورد احترام قرار بگیرد و با پایبندی بر همکاری برد-برد، از گفتگو برای ایجاد اجماع حمایت شود.

وانگ یی تاکید کرد که آژانس‌های حقوق بشر سازمان ملل باید کار خود را به طور منصفانه و عینی انجام دهند و به اصول عدم گزینشی بودن و غیرسیاسی شدن پایبند باشند. نهادهای چندجانبه حقوق بشر باید به جای تبدیل شدن به میدان جنگ برای گروه‌های سیاسی و رویارویی طرف‌ها به بستری برای تبادلات و همکاری سازنده میان همه طرف‌ها تبدیل شوند.

وانگ یی گفت که چین در تلاش است تا دستاوردهای مدرن سازی خود را به طور بیشتر و عادلانه در خدمت تمام مردم بگذارد و به طور مداوم سطح تضمین حقوق بشر را ارتقا دهد. چین مایل است همراه با همه طرف هاف سهمی جدید در توسعه سالم آرمان حقوق بشر در جهان داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =