درخواست چین از اتحادیه اروپا برای پیگیری آتش‌بس در غزه

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست علنی شورای امنیت در مورد همکاری بین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا اظهار کرد: پکن امیدوار است که اتحادیه اروپا کمک‌های بیشتری به ترویج آتش‌بس فوری و گسترش کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «گنگ شوانگ» -معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد- در سخنرانی خود در نشست علنی شورای امنیت در مورد همکاری بین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا از اتحادیه اروپا درخواست کرد به مفهوم امنیت مشترک پایبند باشد.

وی خاطرنشان کرد: چین از همکاری بین سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در چهارچوب اصول «منشور سازمان ملل»، برای کمک بیشتر به حفظ صلح و امنیت بین المللی، افزایش رفاه همه بشریت و پاسخگویی به چالش‌ها جهانی، حمایت می‌کند.

این معاون نماینده دائم چین در ادامه گفت: بحران اوکراین چالش بزرگی است که امنیت اروپا با آن مواجه است و حل نهایی این بحران،نیاز به گفتگو و مذاکره دارد. اتحادیه اروپا به عنوان یک ذینفع مهم باید برای ترویج راه‌حل‌های سیاسی، ایجاد شرایط خوب تلاش کند.

او همچنین افزود: درگیری در غزه و فاجعه انسانی بی‌سابقه در حال تشدید است. چین امیدوار است که اتحادیه اروپا کمک‌های بیشتری به ترویج آتش‌بس فوری، گسترش کمک‌های بشردوستانه، اجرای «راه‌حل دو کشور» و دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه ارائه کند.

وی تاکید کرد:: چالش‌های پیش روی آفریقا در دستیابی به توسعه صلح آمیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. چین انتظار دارد اتحادیه اروپا مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرد و از کشورهای آفریقایی در مسیر ظرفیت سازی، مقابله بهتر با خطرات و چالش ها و دستیابی به توسعه پایدار حمایت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =