بابلسر مقصد بیست و سومین سفر شهرستانی استاندار مازندران

بیست و سومین سفر شهرستانی استاندار مازندران با همراهی مدیران کل و معاونین ستادی استانداری به بابلسر صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز جمعه ۱۸ اسفند۱۴۰۲، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران بیست و سومین سفر شهرستانی خود را به شهرستان بابلسر انجام داد. استاندار مازندران در ابتدای این سفر با همراهی فرماندار و امام جمعه و جمعی از مسئولین به زیارت قبور شهدای این شهرستان رفت.برنامه بعدی این سفر، افتتاح کانون فرهنگی، تربیتی شهید موسوی بود که به همت سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور و خانم تیرگر، مادر شهید بزرگوار عظیمی، ساخته شد.استاندار مازندران در ادامه این سفر با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی شهرستان بابلسر دیدار کرد.

در طی این دیدار، فعالان این شهرستان، دغدغه‌ها و مشکلات شهرستان خود را به استاندار اعلام و تقاضای رفع این مشکلات را کردند. استاندار مازندران در جمع فعالان شهرستان بابلسر گفت: دیدار با اقشار مردم یکی از پربارترین جلسات مسئولان در راستای حل مشکلات است؛ تمدن مازندران توسط مردم بابلسر بواسطه طوفان جمعیتی در این شهر محفوظ ماند.حسینی پور ادامه داد: کشاورزی ما سنتی است؛ هرچند اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نبود؛ کشاورزی ما بخاطر اجتناب ناپذیر بودن باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند و این نوع کشاورزی باید جمعی باشد تا موفق شود.استاندار مازندران تشریح کرد: ما به شرکت‌های تعاونی نیاز داریم که کشاورزان ما را به پیشرفت برساند تا این حوزه توسط خود مردم اداره شود و همچنین باید بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های تعاونی ارتباط برقرار کرد.

در ادامه روز، استاندار مازندران با خانواده شهید عظیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.پس از آن در نماز جمعه بابلسر شرکت و گوشه‌ای از اقدامات دولت در استان مازندران و برنامه‌های خود در بابلسر را اعلام کرد و سپس در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت کرد.در برنامه بعدی سفر استاندار به بابلسر، نشست دهیاران و اعضای شوراهای روستا و شهر شهرستان بابلسر با حضور استاندار مازندران و تعدادی از مدیران استانی و ستادی استانداری برگزار شد.

در این نشست نمایندگان دهیاران و شوراهای شهر گوشه‌ای از مشکلات شهرستان بخصوص مشکلات اقتصادی را ارائه کردند. از مهم‌ترین مشکلات آنها، ایرادات طرح هادی روستایی در حال حاضر و تخصیص سوخت به افراد بود. پس از بیان مشکلات، احمد توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در رابطه با طرح هادی و سبحان رجب‌پور، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در رابطه با تخصیص سوخت توضیحاتی را ارائه کردند.

در پایان نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بابلسر، استاندار مازندران یکی از خروجی‌های انقلاب اسلامی را کار جهادی اعلام کرد و یک نمونه از کار جهادی را دفاع مقدس معرفی نمود.حسینی پور، مهم‌ترین مسئله مسئولین را اقتصاد روستا عنوان کرد و گفت: دهیاران روستا باید اقتصاد روستا را تقویت کنند. وی ادامه داد: یکی از کارهایی که می تواند اقتصاد روستا را تقویت کند آوردن جوانان تحصیل‌کرده به روستا است؛ بخشدار قوی می‌تواند این جوانان را بیاورد؛ ما در استانداری برنامه‌ای آغاز کردیم که اقتصاد ۵۰۰ روستا را تقویت کنیم و اگر جوانان طرحی برای تقویت اقتصاد روستا بیاورند، می‌توانند وارد برنامه ما شوند و استانداری پشتیبان آنهاست.استاندار مازندران، وظیفه مسئولین به عنوان مجریان عالی استان را پشتیبانی و راهبری این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: از جمله این پشتیبانی‌ها، آسفالت جاده‌ها، تقویت اینترنت و دسترسی مردم به آنها، گازکشی به روستاها و غیره است.

حسینی پور گفت: اگر تمام این کارها انجام شد و نتیجه نداد، وظیفه ما این است که درباره مدیریت راهبردی با روستاها وارد مذاکره شویم.استاندار مازندران خطاب به دهیاران گفت: اگر شما جرقه ثروت آفرینی را زدید، مردم هم با شما همراه می‌شوند و اگر دیدید موفقیت یک روستا بیشتر از روستای شماست یعنی فکر آن روستا بیشتر از فکر روستای شماست‌.در ادامه برنامه‌های سفر استاندار به بابلسر، حسینی پور از یک کارخانه بازیافت زباله با قابلیت تبدیل به مواد ارزشمند مانند شمش آهن بازدید کرد. همچنین از یک مجموعه کارخانه کسب و کار با بخش‌های مرکز تولید محتوا، رستوران، کافه بازی و غیره دیدن کرد.

برنامه بعدی این سفر، شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود که در مجموعه شهید عظیمی برگزار شد. وی در این جلسه بر استفاده از جوانان نخبه روستایی در توسعه روستا تاکید کرد. در آخرین برنامه سفر شهرستانی استاندار به بابلسر، حسینی پور در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور فرماندار بابلسر، امام جمعه شهرستان و نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستانی و استانی شرکت کرد. در این جلسه امام جمعه بابلسر تعدادی از مشکلات شهرستان مانند ترافیک، بلندمرتبه‌سازی ساختمان‌ها در نزدیکی سواحل، معضلات فرهنگی و غیره را به مسئولین گوشزد کرد. وی همچنین، صنایع تبدیلی را از واجبات شهرستان عنوان کرد و علاوه برآن خواستار سازماندهی سواحل شد.

در ادامه این جلسه علی نژاد، رئیس دانشگاه مازندران ضمن تشکر از استاندار بابت سفر به شهرستان، گزارشی از عملکرد خود و دانشجویان ارائه کرد و آمادگی دانشگاه با بخش‌های مختلف جامعه را اعلام کرد. وی همچنین، بخش گردشگری را از الویت‌های دانشگاه مازندران عنوان کرد. رئیس دانشگاه مازندران خواسته‌های خود از جمله ایجاد امنیت دانشجویان خوابگاهی با ایجاد فنس بین خوابگاه و ساحل، تعجیل در ساخت مسکن ملی در زمین‌های اهدایی دانشگاه به این طرح، ساخت خوابگاه متاهلین، کمک در ساخت سالن همایش و ساخت خوابگاه مجردی با توجه به قول‌های قبلی به مسئولین استانی و شهرستانی عنوان کرد.

در ادامه جلسه فتح‌اله‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران، گزارشی از تخصیص منابع به برنامه‌ها و سازمان‌های شهرستان و استان ارائه کرد. در این جلسه از فاطمه‌زهرا زلیکانی، قهرمان بابلسری مسابقات تکواندو در بازی‌های آسیایی تقدیر شد. در پایان جلسه استاندار به مدیران یادآور شد اقدامات‌شان در شهرستان باید توسط مردم احساس شود و این اقدام با بکارگیری نیروهای نخبه به عمل می‌آید.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1223704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =