ممنوعیت تردد مسئولان در خطوط ویژه پایتخت

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان و همچنین تردد خودروهای مسئولان در خطوط اتوبوسرانی و ویژه پرداختند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران امروز در جریان دویست و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از عدم آماده‌سازی پایتخت در آستانه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: متاسفانه هیچ آثار بصری در آستانه این ایام در پایتخت نمی‌بینیم، متاسفانه شهرداری تهران اقدامات کندی را در این زمینه انجام می دهد و انتظار می‌رود که اقدامات سریع‌تر و بهتری در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز انجام شود و میادین آماده‌سازی شود.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عضو سابق شورای شهر رباط‌کریم

وی همچنین در تذکری افزود: هفته گذشته در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبری مبنی بر حصارکشی قسمتی از بوستان قیطریه و جابجایی درختان و همچنین گودبرداری از این محل در فضای مجازی منتشر شد.

امانی افزود: بر مبنای این خبر عنوان شده بود که قرار است در این محل ساخت و سازی صورت بگیرد و به همین جهت بنده روز گذشته حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح از این محل موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دادم.

وی تصریح کرد: محلی حدود ۱۵۰۰ متر مربع از محدوده ضلع شرقی بوستان قیطریه حصارکشی شده بود اما علی‌رغم اعلام خبر منتشر شده هیچ درختی در این محل جابجا نشده و همچنین هیچ گونه گودبرداری نیز صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: بنا بر پیگیری که انجام دادم یکی از خیرین به فرزندانش وصیت کرده که در این بوستان مسجدی بسازند و به همین جهت تمهیداتی برای حصارکشی این محدوده از سوی شهرداری تهران انجام گرفته بود.

امانی گفت: در حالی قرار است در این محدوده از بوستان مسجدی ساخته شود که در فاصله ۳۰۰ الی ۵۰۰ متری دو مسجد بزرگ قرار دارد و قاعدتا ساخت و ساز در محدوده بوستان‌ها خلاف قانون است چرا که این محدوده تحت عنوان پهنه جی لحاظ شده است.

وی گفت: جالب اینجاست که در این محدوده از پارک درختان ارزشمند و قدیمی قرار دارد که تعدادشان ۱۵ الی ۱۸ درخت است که حتی جابجایی آنها در فصل مناسب نیز قطعا فراهم نیست.

وی ضمن تشکر از شهرداری تهران جهت توقف عملیات اجرایی در این محدوده از بوستان تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر حصارها در این محدوده جمع‌آوری شود علاوه بر اینکه سرویس بهداشتی داخل بوستان نیز نوسازی شود.

حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با انتقاد از عدم آماده‌سازی شهر در آستانه ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: انتظار داریم هر چه سریع‌تر اقداماتی در این حوزه صورت بگیرد.

وی همچنین از آمادگی اعضای شورای شهر تهران برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی در راستای کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان انجام شده و شخص رئیس جمهور نیز در این محدوده حضور پیدا کرده است اما باید باز هم کمک‌هایی را برای هموطنان در این استان داشته باشیم.

مهدی چمران نیز در ادامه جلسه گفت بنا بر پیشنهاد آقای کاشانی قرار است اعضای شورای شهر تهران بخشی از حقوقشان را برای کمک به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان اختصاص بدهند.

مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به ترافیک شدید در ایام پایانی سال در پایتخت گفت: این ترافیک سرسام‌آور شده است. علیرغم اینکه ما اتوبوس‌های نو را در خطوط اتوبوسرانی می‌بینیم و امیدواریم که خودروسازان نیز به وعده هایشان درباره واگذاری و تحویل اتوبوس‌ها به شهرداری عمل کنند.

وی با انتقاد از تردد خودروهای مسئولان در مسیرهای تردد اتوبوس‌ها (خط ویژه) گفت: بیشتر از اینکه اتوبوس در این محدوده ببینیم شاهد تردد خودروهای مسئولان هستیم و جالب است که خودروهای مسئولان با چراغ‌های گردون تردد می‌کنند.

وی از ریاست راهور تهران گفت: با تردد خودروهای مسئولان در خطوط ویژه برخورد بکنند و از صدور مجوز در این خصوص ممانعت به عمل آید.

بابایی به مسئولان پیشنهاد داد که اگر ترافیک اذیتشان می‌کند از مترو و اتوبوس جهت تردد در سطح شهر استفاده بکنند. در نظام جمهوری اسلامی هیچ ارباب و رعیتی نداریم و اگر هم داشته باشیم مردم ارباب و مسئولان رعیت هستند.

بابایی تاکید کرد: چنانچه تردد خودروهای مسئولان در خطوط ویژه حذف نشود بنده در آینده شماره‌ای را به شهروندان تهرانی اعلام خواهم کرد تا شهروندان عکس‌ها و تصاویر خود را از تردد مسئولان ارسال کنند و بنده نیز در صحن شورا شماره پلاک و نوع خودرو مسئولان را اعلام خواهم کرد.

جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: معمولاً در روزهای پایانی اسفندماه لوایحی درخصوص کرایه حمل و نقل عمومی به شورای شهر تهران ارائه می شود و بنای ما اینگونه بوده که تا پایان پیش سال این لوایح تصویب بشود.

وی افزود: اجرای این کار جلوگیری از تخلفات احتمالی است که برخی از رانندگان به صورت خودسر اعمال می‌کنند اما تا این لحظه هنوز هیچ نرخ افزایش کرایه عمومی برای سال آینده دریافت نشده است و این در حالی است که ما در روزهای واپسین سال ۱۴۰۲ هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =