اوجی: قرارداد فشارافزایی در پارس جنوبی باید در دولت قبل انجام می‌شد

وزیر نفت ضمن ارائه گزارش انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با ۴ شرکت ایرانی گفت: این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدجواد اوجی وزیر نفت امروز در نشست هیات دولت گزارشی را درباره انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با ۴ شرکت ایرانی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

اوجی: صنعت نفت کشور پربارتر از همیشه در حال فعالیت است

قرارداد طرح ملی «فشارافزایی در میدان پارس جنوبی» امروز با ۴ شرکت بزرگ ایرانی و با ارزش ۲۰ میلیارد دلار به امضا رسید.
اوجی در گزارش خود با بیان اینکه این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد، افزود: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند، اما ۴ شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با اجرای این قرارداد ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز تمام کارخانجات و صنایع کشور را تامین کند.

وزیر نفت با بیان اینکه با اجرای این طرح ۲ میلیارد بشکه میعانات گازی نیز استحصال خواهد شد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده‌ها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد. اوجی درباره میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح شدند نیز گفت: آماده‌سازی این میادین تا پیش از این دولت تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشتند که در مدت ۲ سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسئولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =