استقبال دانشجویان دختر از منوی کم کالری/ غذای سبز در دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال آینده ارائه می‌شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: منوی سبز علاوه بر وعده غذای شام در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت آزمایشی ارائه می‌شود. اگر دانشجویان استقبال کردند، در سال آینده تمام دانشگاه‌ها این غذا را ارائه می‌دهند.

احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعال کردن سرور غذاهای سبز و منوی سبز در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: در حال حاضر این منو در برخی از دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و استقبال دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر از این منو چشمگیر بوده است.

بیشتر بخوانید:

تعیین سرانه تغذیه دانشجویان علوم پزشکی با همکاری سازمان برنامه و بودجه

وی ادامه داد: زمانیکه ما می‌خواستیم منو سبز را در دانشگاه‌ها اجرا کنیم از میزان موفقیت آن اطمینان نداشتیم. یعنی یک تصمیم دوگانه بود که آیا دانشجویان استقبال می‌کنند و مورد پسند آنان است یا خیر. الته در نهایت تصمیم بر اجرای این نوع غذا گرفته شد.

بنار مطرح کرد: وزارت بهداشت با هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته، مقرر شده است که اتفاقات خوبی در حوزه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ دهد و به سمت غذاهای سبز، رستوران‌های چند منویی و رستوران‌های مکمل برویم.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر از منوی سبز استقبال بیشتر داشتند. آنان این غذاها را برای وعده شام بیشتر سفارش می‌دهند.

وی اضافه کرد: منوی سبز شامل غذاهای کم کالری و با تنوع بیشتر است. این غذاها از نظر سلامتی نیز شرایط بهتری دارند. به عنوان مثال چند نوع میوه به همراه غذای کم کالری مانند سوپ یا آش است. این منو در کنار وعده‌های اصلی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

بنار با بیان اینکه منو غذایی سبز با قیمت‌های کم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، گفت: برخی از دانشگاه‌ها با توجه استقبال دانشجویان، هزینه‌ها را مدیریت و کاهش داده‌اند و منوهای غذایی را تا یک سوم قیمت یا رایگان به دانشجویان ارائه دهند.

این مسئول گفت: غذای رایگان به این معناست که دانشجویی در حال حاضر برای غذای شام خود چهار هزار تومان پرداخت می‌کنند، اگر غذای سبز یعنی میوه یا سالاد یا آش یا غذای کم حجم و کالری را انتخاب کند، قیمت غذا برای آنان هزار تومان یا ۲ هزار تومان یا رایگان است. چراکه برخی از دانشگاه‌ها منابع غذایی مناسبی دارند و دور ریز غذایی آنان نیز با منوی سبز کم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما قصد داریم که منوی سبز را علاوه بر وعده غذای شام در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به یک هفته به صورت آزمایشی ارائه دهیم. اگر دانشجویان از این منو استقبال کردند، تکرار خواهد شد و در سال آینده، تمام دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =