اجرای طرح آرامش بهاری در ۴۵ امامزاده یزد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری امسال در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، گفت: با توجه به به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ در بقاع متبرکه شاخص استان آغاز و تا ۲۳ فروردین‌ همزمان با تعطیلات عید سعید فطر ادامه می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد آماده‌سازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی و عطرافشانی، برگزاری مراسم سال تحویل در فضای با معنویت امامزادگان و بقاع متبرک و فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و برپایی نماز جماعت در تمامی بقاع را از برنامه‌های طرح آرامش بهاری برشمرد.

وی افزود: پیگیری و آماده‌سازی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، تصحیح قرائت نماز، گفتمان‌های دینی تربیت فرزند و مشاوره به ویژه در موضوع جمعیت و فرزندآوری، ترویج و تبلیغ طرح‌های قرآن «من قرآن را دوست دارم» و نیز طرح قرآنی«زندگی با آیه‌ها» و اجرای آن در بقاع شاخص از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

صادقی گفت: در برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح از مبلغان اعزامی و بومی استفاده می‌شود که ۲۲ نفر از مبلغان اعزامی از قم و بیش از ۳۰ نفر آنها بومی هستند.

وی اجرای برنامه‌های با نشاط معارفی در شب‌های ماه مبارک رمضان، استفاده از گروه سرود، اجرای نمایش عروسکی با استفاده از ظرفیت مبلغان توانمند در حوزه کودک و نوجوان، اجرای مسابقات فرهنگی، سخنرانی کوتاه تصویری، نورافشانی در اعیاد، مولودی خوانی و ... را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری برشمرد.

صادقی گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت نمایندگان ولی فقیه در استان ، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده از محل نیات موقوفات منطبق و مشارکت خیرین، برپایی غرفه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف خصوصا با موضوعات افطاری دادن، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم و ... از ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» مطابق با دهم رمضان‌، برگزاری جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان «نسیم کرامت»، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرمؤمنان علی(ع) و اجرای طرح اولین قرار دوازدهم در سال جدید همزمان با ۱۲ فروردین‌ را از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان نام برد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1224405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =