امیرعبداللهیان: همه کشورهای مسلمان باید به جنایات رژیم صهیونیستی پایان بخشند

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به همتایان مسلمان خود نوشت: وظیفه همه کشورهای مسلمان است تا با تمهید زمینه‌های لازم برای برداشتن گامی عملی، به سوی صلح و تامین حقوق پایمال شده فلسطینیان قدم برداشته و به این جنایات هولناک پایان بخشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیام های جداگانه به وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی، آغاز ماه مبارک رمضان را به همتایان خود تبریک گفت و با اشاره با اشاره به محاصره کامل انسانی مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، بر ضرورت مقابله موثر جهان اسلام با جنگ افروزان تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: اسرائیل زنگ خطر فاجعه قرن را به صدا درآورده است

متن کامل پیام وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

با مسرت و شادمانی، حلول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵ هجری قمری، ماه ضیافت الله، ماه بندگی و نیایش را خدمت جنابعالی و دولت و ملت عزیز آن کشور تبریک می‌گویم.

امسال در شرایطی به استقبال میهمانی خدا می‌رویم که متاسفانه بشریت شاهد یکی از بزرگ ترین جنایات و نسل کشی‌های تاریخ خود است. فاجعه انسانی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته، جلوه ای دیگر از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم فلسطین و اعمال صریح زور علیه صاحبان اصلی سرزمین اشغال شده توسط رژیم نامشروع صهیونیستی است.

این روزها نه تنها زنان و مردان بی‌گناه و کودکان بی پناه معصوم فلسطینی از سوی این جانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و امدادی، مساجد و کلیساها نیز از شر این رژیم در امان نیستند و اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت، نسل کشی و پاکسازی قومی دانست.

در این برهه تاریخی وظیفه همه کشورهای مسلمان است تا با تمهید زمینه‌های لازم برای برداشتن گامی عملی، به سوی صلح و تامین حقوق پایمال شده فلسطینیان قدم برداشته و به این جنایات هولناک پایان بخشند.

امید دارم در این ماه پر خیر و برکت، بیش از پیش شاهد تحکیم برادری و دوستی میان امت های مسلمان، دفاع از مظلومان و برقراری صلح پایدار باشیم.

از خداوند متعال استمرار سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی ملتهای مسلمان به ویژه آن ملت دوست و برادر را مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =