مشکلی در تامین میوه شب عید وجود ندارد

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تاکید بر اینکه میوه و صیفی شب عید تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: بالابودن قیمت میوه و صیفی ناشی از قانون شکنی بارفروشان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اسدالله کارگر مروز شنبه در نشست خبری، در تشریح قیمت ها و مشکلات این صنف افزود: با توجه به شرایط ابتدای سال کمبودی در تامین میوه و صیفی تا پایان سال نداریم.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع میوه و صیفی در هفته آخر اسفند + جدول

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات صنف ما عدم همکاری بارفروشان است. ۴۰ تا ۴۵ درصد فروشندگان میوه در میدان مرکزی فاکتور مشخصی به خریداران عمده نمی دهند زیرا به قیمت نمی فروشند. همچنین خالص فروشی نیز در میدان مرکزی انجام نمی شود و با وجود قوانین متعدد در این بخش، قانون رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: خالص فروشی فقط در کالای موز رعایت می شود. اگر ما بتوانیم سایر میوه ها را خالص بخریم و هزینه جعبه و کارتن حساب نشود، می توانیم سود آن را تغییر دهیم.

کارگر همچنین به مشخص نبودن ساعت کار میدان مرکزی میوه و تره بار نیز اشاره کرد و گفت: وقتی ساعت کار میدان، مشخص باشد مغازه داران می توانند در آن ساعت مشخص به میدان مراجعه کنند و اقلام مورد نظر خود را خریداری کنند اما وقتی ساعت کار میدان مشخص نیست، دلالان و واسطه ها وارد میدان می شوند و برخی اقلام را خریداری می کنند و با قیمت تعیین شده خودشان به مغازه داران می فروشند.

وی گفت: یکی از مشکلات صنف ما پرداخت مالیات است. مالیات نباید از اصل درآمد باشد بلکه باید از سود درآمد و تراکنش مالیات اخذ شود. غرفه های شهرداری یک درصد مالیات می دهند اما اعضای اتحادیه صنف میوه فروشان باید ۱۴ درصد مالیات پرداخت کنند.

کارگر با بیان اینکه سود خرده فروشی میوه روی فاکتور بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است، اظهار داشت: نظارت و بازرسی بر مغازه های میوه فروشی در سطح شهر از ۱۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: حتی با مازاد مصرف میوه دپو شده، فراوانی بار داریم و بازار رقابتی خواهد بود.

کارگر افزود: مردم در صورت شکایت از قیمت و کیفیت محصولات می توانند با شماره تلفن اتحادیه ۵۵۶۶۲۳۸۰ و ۵۵۶۴۷۷۷۵ یا از طریق نرم افزار بله با شماره ۰۹۰۲۶۶۰۱۷۰۰ با اتحادیه ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =