پیش‌بینی اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد گفت: هم اکنون ۲۵۰ خانه مسافر مجوزدار در استان یزد نسبت به پذیرش مسافران اقدام می‌کنند و برای ایام نوروز اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر برآورد شده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گفت: با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز در خصوص وضعیت خانه‌های مسافر در استان یزد گفت: هم اکنون ۲۵۰ خانه مسافر مجوزدار در استان یزد نسبت به پذیرش مسافران اقدام می‌کنند و برای ایام نوروز اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر برآورد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی صورت گرفته بیش از ۲ هزار آگهی تبلیغاتی برای اجاره سوئیت و آپارتمان در تارنماهای مختلف ثبت شده است که حدود هزار مورد آن مربوط به واحدهای بدون مجوز است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد عنوان کرد: اساسا خانه مسافر به انواع واحد اقامتی مستقل شامل سوئیت، آپارتمان، ویلا با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی اطلاق می‌شود که به لحاظ عرفی و حقوقی قابل سکونت بوده و پس از اخذ پروانه بهره‌برداری، مجاز به پذیرش و اسکان گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه متقاضیان حقیقی یا حقوقی اعم از مالک یا بهره‌بردار می‌توانند نسبت به دریافت مجوز خانه مسافر اقدام کنند، ادامه داد: در حال حاضر تمدید مجوز خانه مسافر از طریق سامانه جانا و موضوع صدور مجوز از درگاه ملی مجوزهای کسب و کار انجام می‌شود.

خورشیدی اضافه کرد: دارندگان مجوز می‌بایست با مراجعه به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به اراده مجوز اقدام کرده و نرخ‌گذاری از طریق اداره‌کل انجام می‌شود.

وی با اشاره به تبعات فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز در استان یزد تصریح کرد: معضلات ناشی از فعالیت واحدهای غیرمجاز نظیر پذیرش و اسکان بیماران و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که منجر به شیوع بیماری می‌شود، اسکان مجرمان و متکدیان و سایر افراد متفرقه بدون اخذ کارت شناسایی، اسکان اتباع، نارضایتی همسایگان و مواردی از این دست از جمله مسائل و موضوعاتی است که تبعات فرهنگی و اجتماعی را به همراه دارد.

خورشیدی با بیان اینکه بیشترین میزان شکایت و رسیدگی در رابطه با خانه‌های مسافر غیرمجاز، مربوط به پذیرش بیماران در مناطق منتهی به مراکز درمانی شهر است، ادامه داد: بازدیدهای مشترک با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره بهداشت و فرمانداری یزد انجام گرفته است و شناسایی واحدهای متخلف براساس گزارشات مردمی، اعلام شکایت، تبلیغ در فضای مجازی و... از طرق مکاتبه با اداره نظارت بر اماکن عمومی، برخورد با متخلفان با حضور نماینده میراث فرهنگی صورت می‌پذیرد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1224733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =