صنایع استان ملزم به استفاده از پساب شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون ابلاغی سال ۱۴۰۲ و دستور وزیر نیرو، در استان مجوز تامین آب واحدهای صنعتی با مصرف سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب از محل سدها و چاه ها، باطل و این واحدهای صنعتی ملزم به استفاده از پساب شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی به قانون بند ع تبصره ۸ سال ۱۴۰۲ درباره صدور مجوز تامین آب صنایع از محل پساب تصفیه خانه ها، اشاره و اظهار کرد: مبتنی بر این قانون ابلاغی و دستور وزیر نیرو، در سال ۱۴۰۲، در سطح کشور مجوز تامین آب تمامی صنایع با میزان مصرف ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال از محل سدها و چاه ها باطل شد.

مرتضوی گفت: در خراسان شمالی نیز به جز صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، مجوز تامین آب مابقی واحدهای صنعتی با میزان مصرف سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب و بیشتر از محل سدها و چاه ها باطل شد.

وی در ادامه عنوان کرد: البته به صنایع مشمول اجرای این قانون مهلتی اعلام شده است که بر اساس مدت زمان ایجاد و اتصال به پساب تصفیه خانه‌ها، به صورت موقت در مهلت مقرر اعلامی از منبع آبی فعلی خود بهره برداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه خراسان شمالی افزود: مجوز اصلی تامین آب صنایع یاد شده ابطال و برای آنها مجوز موقت صادر شده است که این مجوز موقت، پس از پایان مهلت مقرر تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این ابلاغیه به شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ استان اعلام شده است.

مرتضوی بیان کرد: مجتمع های صنعتی پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، کارخانه سیمان، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، شهرک های صنعتی از جمله واحدهای صنعتی مشمول اجرای این قانون هستند.

وی در ادامه درباره طرح ناتمام سیمان سمنگان و امتیاز آب آن نیز اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ مجوز اصلی تامین آب این طرح ناتمام از محل سد شیرین دره ابطال و به سرمایه گذار اعلام شد که خود تامین آب این طرح را انجام دهد.

خبرنگار: قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =