پیشرفت فیزیکی ۷۵درصدی تصفیه خانه فاضلاب روستای آبرومند محقق شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت فیزیکی ۷۵درصدی تصفیه خانه فاضلاب «روستای آبرومند» خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از شهرستان بهار، فرهاد بختیاری‌فر پیرامون تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر جدید آبرومند از توابع شهرستان بهار، اظهار کرد: از ابتدای آغاز به ساخت این پروژه، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و این پروژه در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بختیاری‌فر تصریح کرد: ‌حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه لازم است و اگر اعتبارات در زمان معین به پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرفس اختصاص پیدا کند، این تصفیه‌خانه سال ۱۴۰۳ بهره برداری می‌شود.

وی در رابطه با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در این روستا، هزار و ۷۴۵ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تصفیه فاضلاب از جمله مقوله‌های مهمی است که ضرورت آن با افزایش جمعیت مشخص شد زیرا افزایش جمعیت و به تبع آن گسترش صنایع و کارخانه‌ها منجر به افزایش آلودگی محیط زیست شد و بعد از آن، جوامع به دنبال راه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب بودند که با این کار، از گسترش آلودگی در جوامع انسانی و محیط زیست جلوگیری و آب حاصل از تصفیه فاضلاب به طبیعت برگردانده شد.

بختیاری‌فر در پایان، بیان کرد: دو تصفیه خانه فاضلاب روستایی ارزانفود و سیمین در استان فعال هستند و در حال ساخت و تکمیل پنج تصفیه خانه دیگر در روستاهای ابرو در شهرستان همدان، حسین آباد ناظم در شهرستان ملایر، کرفس در شهرستان درگزین و آبرومند در شهرستان بهار و یلفان در شهرستان همدان هستیم.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1216913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =