کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد

علی زارعی گفت:کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از طریق تامین مالی حوزه تولید، اختصاص خط اعتباری ویژه برای صنایع فعال در منطقه با همکاری بانک‌های عامل مستقر در آبادان و خرمشهر و افزایش تسهیلات اعطایی، در برنامه است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان علی زارعی روز جمعه در جریان بازدید از طرح‌ها و مکان‌های تاریخی و گردشگری منطقه آزاد تجاری اروند اظهار کرد: با مشارکت فعالان صنعتی و اقتصادی در محدوده منطقه آزاد اروند اصلاحاتی در سیاست‌های جاری، گمرکی، مقرراتی و نیز سیاست‌های مرتبط با جذب مشارکت بخش خصوصی، تدوین و اجرا خواهد شد.

وی تدوین راهبرد توسعه صنعتی منطقه با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و ‌فعالان بخش صنعتی، رقابت پذیری و شفافیت و تسهیل ورود به فضای کسب و کار را از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از طریق تامین مالی حوزه تولید، اختصاص خط اعتباری ویژه برای صنایع فعال در منطقه با همکاری بانک‌های عامل مستقر در آبادان و خرمشهر و افزایش تسهیلات اعطایی در برنامه است.

زارعی گفت: تامین امنیت سرمایه گذاری، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به نوآوری و استفاده ازفناوری‌های برتر و رسمی شدن کلیه کسب و کارها برای تحقق شعار سال بیش از پیش مورد توجه است.

وی به فعال‏سازی ظرفیت ‌خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و احیای واحدهای راکد قابل بازگشت به چرخه تولید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی، خدمات به کشورهای همسایه از جمله عراق و اصلاح فرآیندها و دستورالعمل‌ها با حذف و یا کاهش زمان صدور مجوزها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهارکرد: اصلاح و اعمال تخفیف‌های مالیاتی، اعطای تسهیلات ویژه برای واگذاری زمین برای فعالان حوزه صنایع کوچک و مشارکت بخش خصوصی در سیاست گذاری و تسهیل امور گمرکی در تحقق شعار سال مورد توجه خاص قرار دارد.

وی به سابقه حوزه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای اصناف و افراد فعال در بخش‌های فرهنگی، ایجاد آموزشگاه‌ها و آموزش‌های غیر مستقیم برای شهروندان برای تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی از برنامه‌های سازمان در آبادان و خرمشهر است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: در حالی که سالانه بیش از چند میلیون نفر از مرز شلمچه تردد می کنند، برای جذب این مسافران احداث اقامتگاه‌های مجهز رفاهی در دستور کار منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند است و علاوه بر آن قابلیت‌های گردشگری طبیعی و مناطق زیبای این منطقه هم برای معرفی به مسافران شناسایی شده است .

وی افزود: منطقه آزاد اروند به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور تعریف شده است.

خبرنگار: سیده صدیقه موسوی

انتهای خبر/

کد خبر: 1226873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =