فواید آب گوجه فرنگی برای پوست صورت

خواص آب گوجه‌فرنگی برای پوست بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می‌کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خواص آب گوجه‌فرنگی برای پوست بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

افرادی که فشار خون بالا دارند این نوشیدنی‌های خوش طعم را مصرف کنند

اگر جوش دارید، می‌توانید برای درمان و پیشگیری از جوش آب گوجه‌فرنگی بنوشید. از جمله دیگر خواص آب گوجه‌فرنگی برای پوست می‌توانیم کوچک کردن منافذ باز پوست و تنظیم ترشح سبوم (چربی) در پوست‌های چرب را نام ببریم.

یکی از خواص مهم گوجه فرنگی این است که می تواند به درمان جوش صورت و آکنه کمک شایانی کند. گوجه فرنگی علاوه بر اینکه دارای خواص ضد باکتریایی است ، حاوی مقادیر غنی از ویتامین های A و C است.

یکی دیگر از خاصیت های گوجه فرنگی برای از بین بردن آکنه و جوش های صورت اسیدیته بالای این میوه است که ضمن اینکه می توانید برای درمان آکنه موثر باشد ، برای از بین بردن راش ها پوستی نیز بسیار موثر است. برای از بین بردن آکنه باید از این میوه به صورت موضعی استفاده کنید ، برای تهیه ماسک گوجه فرنگی ابتدا پوست گوجه فرنگی را جدا کنید سپس گوشت آنرا له کنید و روی پوست قرار دهید ، پس از ۱۰ دقیقه پوست را بشویید.

ویتامین سی در گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی به وفور یافت می شود که باعث افزایش تولید کلاژن پوست شده و به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند. ماسک گوجه فرنگی برای کاهش چین و چروک دور چشم بسیار موثر است.

برای این امر ۱ قاشق چای خوری بلغور جو دوسر را با یک قاشق چای خوری ماست و ۲ قاشق چای خوری پوره گوجه فرنگی ترکیب کنید و مواد به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و سپس آبکشی کنید.

یکی از بهترین فواید روغن هسته گوجه فرنگی، توانایی آن در درخشندگی پوست است. دلیل آن نیز، وجود کارتنوئیدها، فیتواسترول‌ها و آنتی اکسیدانهاست. ۵۵ درصد از این روغن را لینولئیک اسید تشکیل داده است.

گفتنی است، این اسید موجب افزایش کیفیت سبوم، درخشندگی پوست و پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =