طوفان‌الاقصی| شهادت جمعی از اعضای خانواده هنیه و واکنش وی / ارتش اسرائیل مسئولیت ترور را گردن گرفت

عید فطر اهالی غزه از ساعات بامدادی با غرش جنگنده‌ها و بمباران مناطق مختلف و پرواز پهپادهای ارتش اشغالگر همراه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، امروز در فلسطین و غزه همچون دیگر کشورهای اسلامی عید فطر است، اما دیگر خبری از جشن و شادی نیست، خانه‌ای برای دید و بازدید نیست و خیابان‌ها به جای بوی شیرینی و حلوا بوی خاک و خون می‌دهد؛ هیچ مرد و زنی نمی‌خندد و هیج کودکی لباس نو به تن ندارد. اشغالگران گویا از سر حقد و کینه امروز به شدت حملات خود افزوده‌اند.

بیشتر بخوانید
طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به بندر ایلات / بمباران شدید شمال نوار غزه

مردم غزه با شکم خالی به استقبال عید فطر می‌روند

در این راستا اواخر شب گذشته، جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند؛ جنایتی که حداقل ۱۴ شهید به جا گذاشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند؛ باز هم بیشتر شهدا زنان و کودکان بودند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۳۳۳۶۰ نفر شهید و ۷۵۹۹۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند که ۷۰ درصد قربانیان زنان و کودکان هستند، با عقب نشینی ارتش اشغالگر از خان یونس همچنین فرصتی برای بیرون کشیدن پیکر مطهر شهدا فراهم شده است.

در بخش تحولات سیاسی نیز علی رغم ابراز خوش‌بینی برخی محافل رسانه‌ای در خصوص احتمال توافق بر سر آتش‌بس، جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد که اسرائیل همچنان به مواضع پیشین خود اصرار دارد.

مهمترین تحولات روز ۱۸۷ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

درگیری‌ها در الشجاعیه

نیروهای مقاومت فلسطینی از اواخر شب گذشته تا ساعات بامدادی امروز درگیری‌های شدیدی را در محله «الصناعیه» واقع در منطقه «الشجاعیه» آغاز کردند،

عزالدین القسام، نیز خبر داد که به همراه «کتائب مجاهدین»، محل تجمع نظامیان اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه را با خمپاره هدف قرار داده است.

شکار پهپاد ارتش صهیونیستی

گروه مقاومت «کتائب مجاهدین» (شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطینی) خبر داد که با موشک «سام-۷» یک فروند پهپاد تهاجمی ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه منهدم کرده است.

بمباران خانه‌ای در اردوگاه جبالیا

پهپادهای ارتش صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای متعلق به خانواده «عسیله» در شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه را بمباران کردند که چندین شهید و مجروح به دنبال داشت.

بایدن بار دیگر نقش منتقد به خود گرفت: سیاست نتانیاهو در غزه اشتباه است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی گفت: «سیاست بنیامین نتانیاهو در غزه اشتباه است و با او هم‌نظر نیستم، از اسرائیل می‌خواهم در غزه آتش‌بس برقرار کند».

او افزود: «از اسرائیلی‌ها می‌خواهم تا اجازه ورود تمامی مواد غذایی و دارویی به غزه را بدهند، هیچ عذری برای عدم تأمین نیازهای پزشکی و غذایی برای ساکنان غزه وجود ندارد و لازم است تا این کار هم اکنون صورت گیرد».

ژنرال صهیونیستی: پیروزی در غزه توهم است

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش اشغالگر صهیونیستی به شبکه ۷ این رژیم گفت: «نمی‌توان در غزه پیروزی قاطعی به دست آورد؛ این توهم است و با این سخن [مقامات اسرائیلی] مردم را فریب می‌دهند».

شهادت ۳ فرزند و تعدادی از نوه‌های هنیه در غزه

شبکه الجزیره از شهادت ۳ پسر و تعدادی از نوه‌های اساعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در بمباران ارتش اشغالگر در غزه خبر داد.

واکنش هنیه به شهادت جمعی از  اعضای خانواده‌اش

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به این جنایت اشغالگران گفت: خدا را به خاطر افتخاری که با شهادت سه نفر از فرزندانم و برخی نوه هایم نصیبم کرد، شکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد با این دردها و خون ها، آینده و آزادی را برای ملت و مسئله فلسطین و امت اسلام می سازیم.

هنیه در ادامه گفت فرزندانم همانند دیگر مردم ما در نوار غزه باقی ماندند و آنجا را ترک نکردند، همه خانواده های غزه از جمله من با خون فرزندانشان بهای سنگینی پرداخت کردند.

وی تصریح کرد تا کنون حدد ۶۰ نفر از خانواده ما به شهادت رسیده اند، و هیچ فرقی میان آنها و  دیگر قشرهای مردم ما وجود ندارد.

هنیه تاکید کرد به اشغالگران می گوییم این خون ها تنها سبب  افزایش ثبات قدم ما بر روی اصول و چنگ زدن به سرزمینمان خواهد شد.

وی گفت دشمن هرگز قادر به تحقق اهداف خود و از بین بردن مقاومت نخواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد آنچه دشمن نتوانست با کشتار و ویرانی و نسل کشی به دست آورد، هرگز قادر به کسب آن در مذاکرات نخواهد شد.

پیام تسلیت جنبش انصارالله یمن به هنیه

جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) شهادت سه تن از فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به وی تسلیت گفت.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: شهادت سه تن از فرزندان و شماری از نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را که در حمله اسرائیل به غزه به شهادت رسیدند تسلیت عرض می‌کنیم.

براساس گزارش المسیره، عبدالسلام در ادامه افزود: این جانفشانی‌های بزرگ در کنار ساکنان غزه و کرانه باختری، استقامت و استواری ملت فلسطین را در قبال ظلم و استکبار اسرائیل بیشتر می‌کند.

وی در ادامه گفت: هدف قرار دادن اعضای خانواده اسماعیل هنیه نشان‌دهنده اوج شکست میدانی اسرائیل است.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد که در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

هدف قرار گرفتن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در عملیات یمنی‌ها

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیانیه مهمی را درباره عملیات جدید این نیروها علیه رژیم صهیونیستی قرائت کرد و از هدف قرار گرفتن چهار کشتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه خاطر نشان کرد: صبح امروز چهار عملیات نظامی در خلیج عدن علیه دو کشتی اسرائیلی و دو کشتی آمریکایی انجام دادیم.

سریع افزوددو کشتی اسرائیلی (MSC DARWIN) و(MSC GINA) و  کشتی آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) و یک کشتی جنگی این کشور را در خلیج عدن هدف قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد کشتی های آمریکایی و اسرائیلی با چند موشک دریایی مناسب و پهپاد هدف قرار گرفتند.

سریع گفت همچنان به انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و  دریای عرب و همچنین اقیانوس هند تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

ارتش اسرائیل یک‌ جنایت را گردن گرفت

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه مشترک با شاباک، مسئولیت ترور فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را بر عهده گرفت.

باراک راوید خبرنگار واللا نیوز به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی خبر داد، شاباک و ارتش اسرائیل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را پیش از انجام این عملیات در جریان آن قرار ندادند زیرا آن را یک اقدام تاکتیکی می‌دانستند.

به گفته این مسئول عالی‌رتبه صهیونیست: ارتش اسرائیل و شاباک این عملیات مشترک را به دلیل نقش این سه نفر در شاخه نظامی جنبش حماس به انجام رساندند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع خود فاش کرد، ترور فرزندان اسماعیل هنیه نه به نتانیاهو و نه حتی به گالانت وزیر جنگ هم اطلاع داده نشده بود در حالی که اطلاعات حضور آنها در این خودرو تنها لحظاتی قبل از انجام عملیات به دست آمده بود.

با این حال هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی: این نگرانی وجود دارد که حماس در واکنش به ترور فررزندان اسماعیل هنیه روند توافق آزادی گروگان‌ها را متوقف کند.

نوام امیر خبرنگار امور نظامی روزنامه ماکورریشیون نیز در صفحه خود در ایکس در مورد ترور سه فرزند اسماعیل هنیه نوشت: امشب به نقل از رئیس ستاد ارتش در کابینه خبر می‌دهند که ما هیچ اقدامی را بدون اجازه مسئولین سیاسی انجام نمی‌دهیم، اما دقایقی بعد از آن اعلام می‌شود ارتش اسرائیل فرزندان هنیه را بدون آنکه نتانیاهو و گالانت اطلاع حاصل کنند، ترور کرده است، واقعا چه کسی این جنگ را مدیریت می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1226665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =