لزوم توجه دانشجویان به فعالیت‌های تولیدی/ درآمد ۵ میلیاردی یک روستا از تولید جوراب

کارآفرین نمونه استان همدان گفت: دانشجویان باید توجه داشته باشند که حتما نیاز نیست که پس از فارغ التحصیلی در ارگان و سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند و به اصطلاح پشت میزنشین شوند؛ بلکه باید تلاش کنند در زمینه‌های اقتصادی و کار آفرینی وارد شوند.

مصطفی محمدی مهوار کارآفرین نمونه استان همدان و فعال صنعت جوراب بافی در منطقه اقتصادی لتگاه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز، اظهار کرد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که حتما نیاز نیست که پس از فارغ التحصیلی در ارگان و سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند و به اصطلاح پشت میزنشین شوند؛ بلکه باید تلاش کنند در زمینه‌های اقتصادی و کار آفرینی وارد شوند.

وی افزود: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کارآفرینی بویم که در سال ۸۵ با خرید یک دستگاه جوراب بافی به قیمت یک میلیون تومان شروع به کار کردیم و با گذشت پنج سال توانستیم تعداد این دستگاه‌های مکانیکی را به ۱۲ عدد برسانیم و خوشبختانه در بیست سالگی توانستیم به عنوان دومین فعال این حوزه در سطح استان انتخاب شویم.

محمدی مهوار بیان کرد: سختی‌ها و شکست‌ها در این دوره باعث عقب‌نشینی و ناامیدی ما نشد. با توجه به نام‌گذاری‌های سالانه که در چند سال اخیر بیشتر مربوط به حوزه اقتصاد، تولید و کار آفرینی  بوده، من معتقد هستم که اگر ما بخواهیم با همین کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی می‌توانیم چرخ اقتصاد این کشور را بچرخانیم و در بسیاری از مسائل خود کفا شویم؛ اما متاسفانه منفعت‌طلبی‌های بعضی از مسئولین در دولت‌های مختلف به مصرف گرایی باعث شد که ما نتوانیم اقتصاد موفقی داشته باشیم،

تولیدکننده نمونه جوراب عنوان کرد: مسیر هموار زندگی باعث کسالت و خستگی می‌شود. اگر زمین نخوریم قدر این زندگی را نخواهیم دانست و پیروزی‌هایی که در مراحل بعدی زندگی کسب می‌کنیم، حلاوت واقعی را به دنبال ندارد.

وی تصریح کرد: از اواخر دهه پنجاه صنعت جوراب بافی وارد روستای لتگاه شد و خوشبختانه این مورد باعث شد ما در روستای لتگاه فرد بیکار نداشته باشیم به طوری که از جمعیت نزدیک به دو هزار پانصد نفری لتگاه، کسی بی‌کار نیست و حتی باعث اشتغال روستاها و شهرستان‌ها و حتی مرکز استان یعنی همدان هم شده‌ایم.

به گفته محمدی، با توجه به آمار اخیر ما در لتگاه حدود دویست و هفتاد کارگاه وجود دارد و این کارگاه‌ها بالغ بر دو هزار دستگاه جوراب بافی دارند و با توجه به بررسی گردش مالی انجام شده روستای لتگاه روزانه حدود پنجاه میلیارد ریال درآمد دارد و به حدود بیست و هشت استان کشور و در مقاطعی به کشورهای همسایه  صادرات انجام می‌شود.

مدیر عامل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان جوراب لتگاه با اشاره به این که جوراب بافی صنعتی آسان نیست، بیان کرد: با اشباع شدن این صنعت در استان از طرف مسئولین ضربه بزرگی به روستای لتگاه وارد می‌شود. امروز قیمت هر دستگاه جوراب بافی حدود دویست و چهل میلیون تومان است و اگر شخصی بخواهد وارد این کار شود برای خرید و شروع این صنعت حداقل باید حدود سیصد میلیون تومان سرمایه داشته باشد.

کارآفرین برتر استان معتقد است صنعت حرفه‌ای جوراب بافی در حال اشباع شدن است و مسئولین باید جلوی این موارد را بگیرند چرا که هم تولید کنندگان قدیمی که سال‌ها در این صنعت فعال بوده‌اند و از طرفی افراد جدیدی که وارد این کار می‌شوند، نمی‌توانند به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کنند و حتی در تامین سرمایه در گردش خود نیز متحمل شکست خواهند شد.

لزوم توجه دانشجویان به فعالیت‌های تولیدی/ درآمد ۵ میلیاردی یک روستا از تولید جوراب

لزوم توجه دانشجویان به فعالیت‌های تولیدی/ درآمد ۵ میلیاردی یک روستا از تولید جوراب

خبرنگار: نازنین حسنی/ محمدحسین میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1177769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =