کم کاری در احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی / ضعف وجود اردوگاه های فرهنگی مشهود است

استاندار همدان گفت: ما در استان مجموعه فرهنگی کم داریم باید در این زمینه تقویت شویم، همچنین باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در آن قالب برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، علیرضا قاسمی‌ فرزاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به باغ بهزیستی عنوان کرد: ما دستگاه‌هایی را بعنوان دستگاه حمایتی امکاناتی را در اختیارشان می‌گذاریم.

وی بیان اینکه این باغ در بهزیستی برای کسانی است که بضاعت مالی ندارند، عنوان کرد: فلسفه وجودی باغ این است که باید در خدمت جامعه هدف باشد.

استاندار همدان تاکید کرد: اگر قرار باشد در این باغ اتفاقی بیافتد باید به نفع جوانان و نوجوانان باشد و نباید به این مکان بعنوان منبع درآمد نگریسته شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این اردوگاه، تبدیل شدن آن بعنوان مرکزی برای تربیت افراد تحت پوشش، جامعه هدف بهزیستی و همچنین آموزش‌و پرورش است.

وی خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی این مکان فرهنگی _ تربیتی باید اعتبارات فرهنگی را گرفته، و اگر این مکان نیز مانند سایر مکان‌های اطراف بخواهد به سمت و سوی گردشگری برود، فایده‌ای ندارد.

استاندار همدان همچنین ادامه داد: اگر قرار است برای این مجموعه مزایده‌ای قرار گرفته باید مجوز لازم را داشته و بعد به مجموعه تفریحی شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه به اندازه کافی در آن محدوده باغ و رستوران داریم، گفت: ما در استان مجموعه فرهنگی کم داریم باید در این زمینه تقویت شویم، همچنین باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در آن قالب برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

کم کاری در احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی / ضعف وجود اردوگاه های فرهنگی مشهود است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: طراحی اردوگاه‌ های تربیتی باید در سرلوحه اقدامات مسئولان شهر قرار گیرد تا بتوانیم نسلی آگاه برای جامعه تربیت کنیم.

حجت الاسلام حبیب‌ الله شعبانی با اشاره به اینکه برخی مجموعه‌های فرهنگی - تفریحی در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، تأکید کرد: این مجموعه ها مربوط به مردم است و باید در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اختیار برخی از این مکان‌های فرهنگی در دست مسئولان استانی نیست، یادآور شد: باید تلاش شود کاربری اردوگاه‌ها در اختیار رشد و تعالی فرهنگ شهرها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: امامزاده خضر (ع) می تواند به قطب فرهنگی شهر تبدیل شود و برای این کار باید بر روی زیرساخت آن مطالعه و بررسی شود.

وی، منطقه خضر در همدان را محلی عنوان کرد که جمعیت فراوان دارد اما مرکزیت فرهنگی ندارد. شعبانی خواستار همکاری میراث‌فرهنگی، اوقاف و شهرداری در ساخت مرکز فرهنگی امامزاده خضر شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1227831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =