صدور پیام بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی توسط تشکل‌های دانشگاهی

اتحادیه دانشجویی و روسای نهادهای دانشگاهی به مناسب بزر گداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه یا پیام‌هایی صادر کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از روسای نهادهای دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی به مناسب بزر گداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه یا پیام‌هایی صادر کردند.

لزوم تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه

حمید مهدیون مدیر کل اداره تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: دو سال از شهادت پر افتخار «مرد میدان» فرمانده بزرگ و پر آوازه سپاه قدس اسلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گذشت. آمریکای جنایتکار بار دیگر چهره واقعی خود را با ریختن خون پاک سردار عزیزمان و یاران مجاهدش عیان نمود، غافل از اینکه این شجره طیبه با این خون ها، روزبه‌روز بارورتر و تناورتر خواهد شد.

در این پیام مطرح شده است: به راستی که هر روز زوایای جدیدی از ابعاد شخصیتی و منش والای سردار برای ما عیان می‌شود، که لزوم تبیین و بازشناسی «مکتب حاج قاسم» را بر همگان به ویژه جامعه بزرگ دانشگاهیان و خاصه تشکل های دانشگاهی، بیش از پیش مطرح می‌کند.  آری، الان این ما بچه‌های تشکیلاتی_دانشگاهی هستیم و انجام این دین نسبت به مکتب پر نور شهید سلیمانی.  به اعتقاد ما اصول کار تشکیلاتی و اخلاق تشکیلاتی را باید در مکتب شهید سلیمانی آموخت. راه و مسلک این شهید والامقام مسیری روشن و پر برکت است که مقصدی جز سعادت و عاقبت بخیری نخواهد داشت.

ادامه‌دار بودن راه ایثار و شهادت توسط نیروهای مقاومت اسلامی 

اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: دومین سالگرد ترور ناجوانمردانه قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم که با انتشار خبر شهادتش همه را در بهت و حیرتی عمیق و جانکاه برد و ایرانیان را بیش از همه‌ی ساکنان این کره خاکی متاثر کرد و داغدار نمود که همزمانی سالروز شهادت این مجاهد اسوه با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تداعی‌گر یاد و خاطره یگانه علمدار کربلا حضرت ابوالفضل عباس با دست‌های بریده در ذهن‌ها و یادهاست و چه سرانجامی زیباتر از شهادت که آرزو و پایان دنیای مادی مجاهدان و نقطه اوج تعالی انسان است. شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی مبارزان و سرمشق  ملت‌ها و مجاهدان راه دین و آزادی بود. وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب رسانید و جریان پلید حکومت پوشالی داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد.

در این بیانیه مطرح شده است: هرچند شهادت آن سردار سربلند آتش سوزان بر جانمان زده؛ اما دشمن بداند جای حاج قاسم سلیمانی‌ها خالی نخواهد ماند و سربازان و سرداران سرافراز جبهه مقاومت جای آن شهیدان بزرگوار را پر کرده، راه آن شهید والامقام را استمرار خواهند بخشید. سلیمانی عزیز که خود را «سرباز صفر ولایت» می‌نامید، هم در گفتار و هم در عمل نشان داده بود که کاملاً از رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کند و ابوالمهدی المهندس که در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر همرزمانش مجاهدینی فی سبیل الله بودند و با یک کار تشکیلاتی منسجم فرقه‌ها و مذاهب مختلف عراق درحشد الشعبی را متحد کرده و توانستند در مقابل جبهه شیطانی داعش با یک تشکیلات نظامی ارزشمند بایستند که بدون تردید این راه ایثار و شهادت توسط نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و خون شهدا درخت تنومند مقاومت اسلامی را آبیاری خواهد کرد.

در این بیانیه عنوان شده است: شهید  حاج قاسم سلیمانی که یکی از نمونه‌های معاصر انسان‌های تشکیلاتی و اسوه برتر در این حوزه است تا آخرین نفس برای عزت و اقتدار این مرز و بوم مجاهدت کرد و در سال‌های اخیر نیز با ظهور پدیده شوم داعش قهرمان مبارزه با تروریسم بود و غده سرطانی داعش را از منطقه برکند و امنیت را به مردم منطقه هدیه نمود تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تمجید از مقام والای ایشان خنثی کردن همه نقش مشروع آمریکا در غرب آسیا را نمونه‌ای از تدبیر و شجاعت این شهید آسمانی برشمردند. آمریکایی‌ها سعی داشتند قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند اما این مرد بزرگ دست فلسطینی‌ها را پر کرد و به آنها جرأت و توان مبارزه داد. آمریکای جنایتکار باید بداند با شهادت این سردار فداکار و جان برکف خط جهاد و مقاومت با انگیزه‌ای مضاعف ادامه خواهد یافت و درخت مقاومت هر روز شکوفاتر و بالنده‌تر از گذشته خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است:  شهادت شهید سرافراز، سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی جز استیصال دشمنان خبیث ترجمه دیگری ندارد. قساوت قلبی و کینه جنایتکاران جهان پیش از انقلاب اسلامی سبب ترور علنی سردار دل ها شد؛ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باید بدانند که خون شهید حاج قاسم سلیمانی تزریق حیات مجددی در رگ‌های انقلاب اسلامی بوده و انسجام و وحدت ملی ملت ایران را دو چندان کرده است و یاد رجایی‌ها و باهنرها و بهشتی‌هارا برای نسل‌های متاخر انقلاب اسلامی زنده کرده است. اسطوره و اسوه جوانان جهان اسلام در امروز و فردای تاریخ خواهد بود و ما ملت بزرگ و راست قامت ایرانیم که امام راحل  «ره» فرمودند:(ملتی ک شهادت دارنداسارت ندارد). 

در این بیانیه خاطرنشان شده است: امروز وظیفه ما این است که حضور خود را بیش از گذشته در دفاع از تنامی جهات از مقاومت اسلامی حفظ کنیم. داعش قصد داشت در همه کشورهای منطقه و حتی در ایران اسلامی ما حضور پیدا کرده و مقاصد شوم خود را پیاده کند؛ اما حاج قاسم سلیمانی مانع این کار شد و بساط آنها را در هم پیچید و ریشه داعش را خشکاند. خدمتی که سردار شهید اسلام انجام دادند به لحاظ بُعد بین المللی بسیار عالی بود و نشان داد که اگر ما در مسیر تعالیم اهل بیت(ع) باشیم نیروهایی همانند حاج قاسم سلیمانی می توانند با استقامت در برابر دشمن بایستند و اعجاب همه جهانیان را برانگیزند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امروز و در بالندگی گام دوم انقلاب اسلامی ایران باید جوانان ما بیش از گذشته با نگاه به چنین قله هایی با عزمی راسخ حرکت کنند و در مسیر انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری ثابت قدم باشند. بی شک دست انتقام الهی با یاری یاران مهدی موعود(عج) و نائب بر حقش دامن عاملان این سانحه تلخ و دردناک را به سختی خواهد گرفت که به زودی رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آن را به پایانی بسیار کمتر از ۲۵ سال خود نزدیکتر کرده و سبب زمینه‌سازی مقدمات و شرایط ظهور حضرت بقیه اللّه الاعظم ارواحنافداه و درک آن لحظات ملکوتی را هرچه زودتر به خواست خداوند میسر خواهد کرد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیامی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: دو سال از جنایت خبیثانه اشق الاشقیا و به شهادت رساندن سید الشهدای مقاومت می گذرد، نادان هایی که دست به این جنایت زدند در ذهن بیمار خود این توهم را داشتند که با ترور ناجوانمردانه شهید عزیز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بازوی پرتوان مقاومت را قطع خواهند کرد. غافل از این که باد می کارند و طوفان درو خواهند کرد. رستاخیز عظیم ملت های آزاده ی ایران و عراق در بدرقه پیکر پاک مرد میدان های نبرد، همه عالم را حیرت زده کرد، تا جایی که حتی دشمنان قسم خورده ملت آزاده ایران هم به عظمت این بدرقه اعتراف کردند و با دیدن خشم طوفانی و انقلابی ملت مقاوم ایران به سوراخ های خود خزیدند و با پیچارگی و ترس، انتظار انتقام سخت موعود را که خود می دانند وعده حق است می کشند. 

بدون تردید خون به ناحق ریخته شده و پاک شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی، گریبان غاصبان صهیونیست و اربابان تروریست آنها را خواهد گرفت و هرگز از دست مجاهدان خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، آسوده و راحت نخواهند بود. وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا یُعْجِزُونَ (انفال/۵۹).

 همچنین به فرموده امام مقاومت که هر کلمه او وعده حق است، "  آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است" .

ما اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی ،خود را ادامه دهنده راه سردار سلیمانی سرافراز که نه تنها  قهرمان امت اسلامی و ملت ایران بلکه مایه عزت و افتخار تمام مسلمانان و مستضعفان ستمدیدۀ جهان بوده و خواهد بود هستیم و  دوشادوش ملت بزرگ و شهیدپرور ایران ،پشت سر مقتدای خویش و رهبر آزادگان جهان، با ابراز انزجار از این اقدام و با فریاد رسای " مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" منتظر "انتقام سخت" می مانیم.

زنده نگه‌داشتن نام، راه، سیره و فداکاری شهیدان به‌ویژه شهید سردار سلیمانی را از وظایف ملی و اسلامی خود می دانیم و اجازه نمی دهیم که قلم‌ها و زبان‌های ناپاک، این حماسه را به فراموشی کشانده و یا تحریف نمایند و اطمینان داریم خون این شهید بزرگوار همچون دیگر شهدای انقلاب اسلامی برکات زیادی برای ملت بزرگ ایران و آزادی‌خواهان جهان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =