کلاس‌های ترم جدید به شکل ترکیبی برگزار می‌شود/ استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان در صورت نیاز

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های دانشگاهی مطابق برنامه‌ریزی‌ها برگزار می‌شود، گفت: در صورت نیاز استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس تاکیدات مسئولان امر آموزش در نیمسال دوم ۱۴۰۰ به شکل حضوری برگزار شود. هرچند تمامی تمهیدات هم در این باره اندیشیده شده  است. در میان  شیوع پیک ۶ و سویه امیکرون در کشور بیم برگزاری کلاس های دانشگاه  به شکل حضوری را به همراه داشت. در  این وضعیت ابراهیم رییسی،رئیس جمهور در جلسه ستاد کرونا گفت: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص‌های قبلی، نباید تکرار شود، چرا که سبب زیان‌های فراوان از جمله افت‌ تحصیلی بسیار بالا شده است. ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند. این در حالی است که محمدعلی محسنی بندپی، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل افزایش شیوع کرونا باید تجدیدنظر شود.

برگزاری کلاس‌های دانشگاه به شکل ترکیبی در ترم جدید

پیام نجفی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمسال دوم ۱۴۰۰ گفت: هم‌اکنون نمی‌توان برای روند برگزاری کلاس‌ها در ترم جدید اظهار نظر کرد، چون وضعیت کرونا، سویه امیکرون و مبتلایان قابل پیش‌بینی نیست. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قاعدتا مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نحوه برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری یا مجازی  ۶۰ درصد و ۴۰ درصد (با توجه به فراهم بودن بستر  آموزش مجازی حتی با فراهم شدن شرایط حضور دانشجویان تا حداکثر ۴۰ درصد دروس (با اولویت دروس نظری) را در بستر آموزش مجازی دنبال کنند) است.

نجفی تاکید کرد: کلاس‌های مفهومی، نظری، عملی به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی به شکل حضوری برگزار می‌شود. در دوران کرونا هم نمی‌توان به شکل کلی تصمیم‌گیری کرد. البته هر تصمیم به وضعیت کرونایی شهرها بستگی دارد. هم اکنون استان اصفهان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است. در صورت تداوم این وضعیت کلاس‌ها بر اساس تقسیم‌بندی ۶۰-۴۰ درصد برگزار می‌شود.

وی درباره نحوه خدمات‌رسانی به دانشجویان در خوابگاه در وضعیت کرونایی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا حضور در خوابگاه منوط به رعایت  دستورالعمل‌های کرونایی است. البته واکسیناسیون دانشجویان شرط ورود به دانشگاه است و  برای دانشجویان همراه داشتن کارت واکسن در دانشگاه الزامی  است.

امتحانات ترم آینده حضوری برگزار می‌شود

نجفی با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حضوری و مجازی برگزار می‌شود، تاکید کرد: دانشجویان بدانند که در صورت برگزاری کلاس‌ها به شکل مجازی یا حضوری امتحانات به شکل حضوری است.

استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای اسکان دانشجویان افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام شده خوابگاه‌های خودگردان به مجموعه افزوده می‌شود تا بتوان ظرفیت‌های دیگر را بکار گرفت. برای دانشجویان متقاضی اقامت در خوابگاه بیش از ظرفیت موجود خوابگاه‌های خودگران لحاظ می‌شود.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1127961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =