افزایش حقوق کارگران منجر به تقویت سرمایه اجتماعی می‌شود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در واقع حمایت از قشر مولد جامعه و اقدامی مهم، قابل تقدیر و حمایت است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران اظهارکرد: اقدام شورای عالی کار در افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در واقع حمایت از قشر مولد جامعه و اقدامی مهم، قابل تقدیر و حمایت است.

بیشتر بخوانید: بالاترین افزایش حقوق کارگران در سه دهه اخیر

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران با آنچه که ایده‌آل برای افزایش حقوق این قشر است تفاوت و فاصله دارد اما این اقدام و این تصمیم شورای عالی کار، گامی در جهت حمایت از قشر کارگر و اقدامی قابل حمایت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: کارگران سرمایه جامعه و کشور ما هستند و افزایش حقوق آنها و رفع نیازهای مادی این قشر می‌تواند به تقویت این سرمایه اجتماعی کمک کند.

فلاحی تصریح کرد: افزایش حقوق و افزایش قدرت خرید کارگران اقدامی است که تنها با تصمیم شورای عالی کار برای افزایش حقوق کارگران میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در بحث حمایت از کارگران، کارگران فصلی و کشاورزان سنتی نباید فراموش شوند، کارگران فصلی و کشاورزان سنتی هم باید مورد حمایت قرار گیرند و رفاه و معیشت آنها نیز باید در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مدنظر باشد.

شورای عالی کار در مصوبه خود حداقل حقوق کارگران برای سال آینده را با افزایشی ۵۷ درصدی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1133283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mostafa sohraby IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      گر ميخواهيد حقوق کارگر را با چيزي مقايسه کنيد ميتوانيد ان را با تفاوت حقوق کارگر وکارمند در سالهاي اول انقلاب ويا با حقوق کارگر در کشورهايي همچون المان ويا کشورهاي حوضه خليج فارس مقايسه کنيد انوقت متوجه ميشويد که کار شما برده داري است نه خدمت به جامعه