کانون وکلا از قانون سرپیچی کند با آنان برخورد می‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: در صورت امتناع مرکز وکلا از اعلام قبولی داوطلبان واجد شرایط، برخورد قانونی در پیش است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادعای کانون وکلا درباره ابهام در نحوه محاسبه نمره پذیرفته شدگان آزمون وکالت را رد کرد و گفت: همانطور که در بیانیه مجلس اعلام شد، ملاک محاسبه، ۷۰ درصد یک درصد بالاترین تراز و متولی آن سازمان سنجش است، اما در این زمینه دارد کارشکنی می‌شود.

پژمان فر، علت کارشکنی در این زمینه را، وجود انحصار طلبی در حرفه وکالت دانست و گفت: در مشروح مذاکرات مجلس در تصویب قانون مربوط به تسهیل مجوز وکالت، ملاک اینطور در نظر گرفته شده که، داوطلبانی که ۷۰ درصد امتیاز یک درصد افراد دارنده بالاترین تراز را داشته باشند، می‌توانند در این مرحله پذیرش بشوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در صورت امتناع مرکز وکلا از اعلام قبولی بر مبنای تراز قبول شدگان، با هر گونه مقاومت در برابر اجرای قانون برخورد می‌کنیم. مجلس مدتی پیش با تصویب طرح تسهیل صدورمجوزهای کسب وکار، سقف ظرفیت پذیرش داوطلبان وکالت را برداشت.

منبع: صدا و سیما

کد خبر: 1146062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =