بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه شهید رجایی در مدیریت بودجه/ کسر ۲۰ درصدی حقوق دانشجومعلمان بیانگر عملکرد ضعیف مدیران است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی با اشاره به کسر ۲۰ درصدی حقوق دانشجومعلمان این دانشگاه گفت: به نظر می‌رسد که کسر حقوق دانشجویان تنها راهکار مدیران سابق دانشگاه برای جبران کمبودبودجه بوده که بیانگر عملکرد ضعیف مدیران است.

امیرحسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به کسر ۲۰ درصدی حقوق دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که حقوق دانشجویان تنها راهکار تیم سابق مدیریتی دانشگاه برای جبران کمبود بودجه بوده است، این موضوع عملکرد ضعیف مدیران را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه شهید رجایی در مدیریت بودجه بیان کرد: دلایل مسئولان دانشگاه برای کسری بودجه، افزایش هزینه‌ها است. در چنین شرایطی این سوال برای دانشجومعلمان مطرح می‌شود که چگونه با وجود این گرانی‌ها، سایر دانشگاه‌های کشور با کمبود بودجه مواجه نیستند؟ یا منابع مالی خود را مدیریت کرده و به سراغ جیب دانشجو نمی‌روند؟ 

بیشتر بخوانید:

ماجرای تجمع اعتراضی در دانشگاه شهید رجایی چه بود؟/ دانشجو منبع تامین بودجه نیست!

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی با بیان اینکه طبق منویات رهبر انقلاب، دانشگاه رجایی و دانشجومعلمان و ساختارها و زیربناهای آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخواردار است، گفت: با توجه به اینکه موضوعی مهم تر از سلامت ذهنی آینده سازان کشور وجود ندارد، کمبود ۱۵۲ هزار معلم و کسر از حقوق دانشجویان باعث تخریب روحیه و هویت معلمی و کاهش سطح کیفی معلمان و اعراض نخبگان از معلمی خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه برخی از دانشجویان به علت شرایط صنفی مناسب دانشگاه رجایی مانند حقوق، مزایا و شرایط خدمت سربازی در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند، گفت: دانشگاه فرهنگیان دروس ساده‌تری نسبت به دانشگاه رجایی دارد و دانشجومعلمان باید حدود ۱۷۰ واحد درسی تخصصی و دشوار را بگذرانند. بنابراین اقدام مسئولان برای کسر از حقوق دانشجویان در واقع به نوعی خلف وعده است.

قاسمی بیان کرد: اگر قرار بود حقوق دانشجویان دانشگاه رجایی نیز همانند دانشگاه فرهنگیان کسر شود، چرا دانشجومعلمان این دانشگاه باید سختی راه و زندگی در تهران را تحمل کنند؟ اقدام بدون توضیح مسئولان دانشگاه در کسر از حقوق دانشجومعلمان، بی احترامی به آنان است. 

این دانشجومعلم ادمه داد: مسئولان دانشگاه رجایی با کسر از حقوق از همان ابتدا بذر نفرت از دانشگاه، معلمی و وزارت آموزش و پرورش را در دل دانشجو می‌کارند، در نتیجه نمی توانیم از او توقع آینده‌سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را داشته باشیم و خروجی این تصمیم، جز بی‌هویتی و نا امیدی نخواهد بود.

وی دلسردی را عامل رویگردانی نخبگان برای تحصیل در دانشگاه رجایی و انتخاب شغل معلمی دانست و گفت: در حال حاضر گویا عزم جدی برای دوری جوانان از شغل معلمی وجود دارد. در حالی که باید تلاش شود تا نخبگان به این شغل علاقمند شوند. 

قاسمی در پایان خاطرنشان یادآور شد: این تصمیم مسئولان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اگرچه پشتوانه قانونی دارد؛ اما به مصلحت دانشگاه، دانشجومعلمان و کشور نیست و در واقع برخلاف عدالت، مصلحت، حقیقت، اخلاق، ارزش‌های انقلاب و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1149138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =