پاسخ دانشگاه شهید رجایی به اعتراضات صنفی دانشجومعلمان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه اعتراضات صنفی دانشجومعلمان درست نیست، گفت: براساس قانون متعهدین خدمت به آموزش‌وپرورش، هزینه تمام امکانات رفاهی بر عهده دانشجومعلمان است.

عباس شیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آیین‌نامه «قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش» اظهار کرد: بر اساس ماده ۶ این آیین نامه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هیچ وظیفه‌ای برای تامین هزینه‌های امور رفاهی دانشجویان بر عهده ندارد و کل هزینه‌ها بر عهده دانشجویان است.

نامه‌ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به قالیباف

وی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری براساس قانون، هیچگونه وظیفه‌ای برای تامین هزینه‌های رفاهی دانشگاه شهید رجایی ندارد، گفت: بنابراین این صندوق نیز هیچ کمکی در این زمینه نمی‌کند. 

پاسخ به اعتراض دانشجویان در زمینه غذا

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره اعتراضات صنفی دانشجومعلمان به قیمت غذا در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی عنوان کرد: این اعتراضات درست نیست؛ چرا که نه تنها قمیت غذا ۴ برابر سایر دانشگاه‌ها نیست، بلکه تلاش شده تا هزینه غذای دانشجویی برای دانشجومعلمان حداقلی باشد. البته دانشگاه برای تامین همین میزان هزینه نیز وظیفه‌ای ندارد. 

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه رجایی با وجود اینکه یارانه‌ای از صندوق رفاه دریافت نمی‌کند؛ اما به دانشجویان یارانه رفاهی می‌دهد، گفت: در حال حاضر تعیین نرخ غذا در دانشگاه با یارانه است، به این معنا که حدود یک چهارم هزینه از دانشجومعلمان گرفته می‌شود؛ این در حالی است که به صورت قانونی باید تمام هزینه‌ها از آنان گرفته شود. 

کسر حقوق از دانشجو معلمان به دلیل تامین هزینه‌های رفاهی

شیری با تاکید بر اینکه قوانین دانشگاه شهید رجایی با سایر دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاوت دارد، گفت: دانشگاه‌هایی که دانشجویان استخدامی و متعهد به خدمت دارند، باید بر اساس قوانین خاص آن حوزه مانند «قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش» عمل کنند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: به علت اینکه دانشجویان متعهد به خدمت، به صورت ماهانه حقوق دریافت می‌کنند، تمام هزینه‌های آنها بر عهده خودشان است. در این راستا، دانشگاه برای تامین هزینه‌های رفاهی بخشی از حقوق دانشجویان را کسر می‌کند. 

وی با بیان اینکه کسر از حقوق دانشجومعلمان دانشگاه شهید رجایی حدود ۹ درصد خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: البته این موضوع در دانشگاه تصویب شده و برای نهایی شدن در انتظار امضای وزیر آموزش و پرورش است.

شیری درباره وام‌های دانشجویی مطرح کرد: در حال حاضر هیچ وام دانشجویی به دانشجومعلمان تعلق نمی‌گیرد. البته این موضوع کاملا بر اساس قوانین است. ما نیز به علت محدودیت بودجه شرایط پرداخت وام به آنان را نداریم. هر چند که ما برای تعلق وام به متعهدین خدمت با وزارت علوم و صندوق رفاه این این وزارتخانه رایزنی کرده‌ایم و آنان نیز قول همکاری داده بودند؛ اما در نهایت بنابر قوانین این همکاری شکل نگرفت.

گفتنی است دانشجو معلمان شهید رجایی در تماس با ایسکانیوز نسبت به کسر از حقوق، قیمت گذاری غذا و خوابگاه مطابق با نرخ وزارت علوم و برقرار نشدن وام‌های صندوق رفاه برای دانشجویان استخدامی  گلایه داشته و خواهان پیگیری مطالباتشان از مسئولان دانشگاه و صندوق رفاه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181623

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      آقای طهماسبی ، خود شما بهتر میدونید که دارید زور میگید ظلم ماندگار نیست