خلق آثار هنری چه تاثیری بر مغز دارد؟

به نظر می‌رسد وقتی هنر می‌سازیم، اتفاقات زیادی در ذهن و بدن ما می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخی از انواع هنر به نظر می رسد مزایای سلامتی بیشتری نسبت به سایرین دارند. کیمال می‌گوید، برای مثال، استفده از خاک رس مدل‌سازی، بازی کردن با آن فوق‌العاده است. او می‌گوید: «این هم دست‌ها و هم بخش‌های زیادی از مغزتان را درگیر تجربیات حسی می‌کند». حس لامسه شما، حس فضای سه بعدی شما، بینایی، شاید کمی صدا، همه اینها درگیر استفاده از چندین بخش از خود برای بیان خود هستند و احتمالاً مفیدتر هستند.

اردوی تفریحی علمی دانشجویان دانشگاه فرهنگ و هنر واحد ۴۸ تهران به مناسبت روز دانشجو

تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌آمیزی در داخل یک شکل، به‌ویژه طرح ماندالای هندسی از پیش کشیده شده،  در تقویت خلق و خوی مؤثرتر از رنگ‌آمیزی روی کاغذ خالی یا حتی رنگ‌آمیزی داخل یک شکل مربع است. و یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ که در مجله انجمن هنر درمانی آمریکا منتشر شد نشان داد که رنگ‌آمیزی درون ماندالا در مقایسه با رنگ‌آمیزی در طرح‌های چهارخانه یا یک ورق کاغذ ساده، اضطراب را به میزان بیشتری کاهش می‌دهد.

استرنگ می‌گوید هیچ رسانه یا فعالیت هنری «بهتر» از دیگری وجود ندارد. او می گوید: «بعضی روزها ممکن است به خانه بروید و نقاشی بکشید. روزهای دیگر ممکن است بخواهید طرح بکشید.» در هر زمان آنچه را که برای شما مفیدتر است انجام دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =