همه اتباع افغانستانی بیمه می‌شوند

تمامی اتباع خارجی دارای کارت آمایش و برگه تردد می‌‎توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رنا» با انتشار خبری می‌گوید تمامی اتباع خارجی که دارای مدرک اقامت قانونی هستند می‌توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

۲۶۸ افغان محبوس در ایران به افغانستان منتقل شدند

بر اساس این گزارش مجلس شورای اسلامی ایران تصویب کرده اتباع خارجی نیازمند می‌بایست از طریق یکی از سازمان های بیمه‌گر پایه، خدمات بیمه‌ای دریافت نمایند و اتباع خارجی دارای کارت آمایش و برگه تردد می‌توانند از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور رعایت عدالت در سلامت، گسترش نظام ارجاع و کاهش سهم پرداخت بیمه‌شدگان، کلیه ارائه‌دهندگان خدمات (شامل مراکز و حرف پزشکی و پیراپزشکی) اعم از دولتی، عمومی و خصوصی را ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های درمانی پایه کردند.

در این جلسه تصویب شد اتباع خارجی نیازمند به دریافت خدمات درمانی باید از طریق یکی از سازمان های بیمه‌گر پایه، خدمات بیمه‌ای دریافت نمایند. به این منظور، ‌شورای‌عالی بیمه با همکاری سازمان های بیمه‌گر پایه موظفند ظرف یک‌ماه از ابلاغ این قانون دستورالعمل صدور بیمه درمانی پایه برای اتباع خارجی را تدوین و اعلام نمایند.

آن دسته از اتباع خارجی که دارای کارت آمایش و برگه تردد معتبر می‌توانند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

پیش از این نیز معاون اداره کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت با اعلام اینکه همه اتباع خارجی دارای کارت آمایش و برگه تردد معتبر می‌توانند با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند، گفته بود بهره‌مندی از بیمه سلامت برابر ضوابط و مقررات مربوط از زمان واریز حق بیمه به مدت یکسال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =