اتحادیه اروپا از حوادث مسجدالاقصی ابراز نگرانی کرد

سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با اعلام نگرانی عمیق این اتحادیه از یورش وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی، خواستار پرهیز از تشدید تنش‌ها شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پیتر استانو روز چهارشنبه در نشست روزانه خبری از بروکسل گفت: «ما از نزدیک تحولاتی که در اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین صورت می‌گیرد دنبال می‌کنیم.»

حمله به مسجد الاقصی ۲۰۰ زخمی و بیش از ۴۰۰ بازداشتی بر جای گذاشت

وی افزود: «اتحادیه اروپا عمیقا نگران افزایش تنش‌ها و بروز خشونت‌هایی است که دیشب در مسجدالاقصی شاهد بودیم.»

سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت حفظ وضع موجود در اماکن مقدس تصریح کرد: ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن‌داری به‌خرج داده و از هرگونه اقدامی که می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود پرهیز کنند؛ به‌ویژه در این دوره که با ایام مذهبی (مسلمانان) مقارن شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه به بهانه‌های واهی به مصلی القبلی در مسجدالاقصی حمله و چندین فلسطینی معتکف و در حال نیایش در ماه مبارک رمضان را بازداشت کردند. گفته می‌شود که در جریان حمله صورت گرفته بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت: آنچه که در قدس جریان دارد، یک جنایت بزرگ در حق نمازگزارن فلسطینی است.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با هشدار به رژیم صهیونیستی مبنی بر این که از خط قرمزها در اماکن مقدس عبور نکند، تصریح کرد: حمله به نمازگزاران مسجد الاقصی یک جنگ کور علیه ملت فلسطین است.

سایر کشورهای اسلامی نیز به این حادثه واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده‌اند و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این باره گفت: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یک بار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.

ناصر کنعانی ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شایسته است که جهان اسلام، آزادگان جهان و مجامع مسئول بین‌المللی در برابر این جنایت واکنش فوری داشته باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1176678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =