کتاب تشریح عملکرد دستگاه بینایی منتشر شد

مصطفی اشرفی اوصالو عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی اردبیل، کتاب تشریح عملکرد دستگاه بینایی را منتشر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کتاب تشریح عملکرد دستگاه بینایی توسط مصطفی اشرفی اوصالو و با همکاری نازنین ذوالفقاری و آرتین اشرفی روانه بازار نشر شد.

کتاب بیوالکترو مغناطیس در ۲ جلد منتشر شد

اشرفی در خصوص این کتاب گفت: بیش از نود درصد اطلاعات حسی مطمئن سیستم عصبی از طریق سیستم بینایی و چشم تامین می‌شود و چشم به عنوان یکی از حواس ویژه‌ بدن، نیاز به بررسی جنینی، بافتی و آناتومیک دقیق دارد. در رشته‌های پزشکی، علوم پایه‌ پزشکی به علت اینکه سیستم شنوایی و بینایی در گروه مباحث انتهایی کتاب ارائه می‌شود لذا مطالعه‌ی این مبحث با کمبود زمان مواجه می‌شود، لذا نیاز است علاوه بر گروه‌های ذکر شده و در دوره‌های رزیدنتی مطالبی منظم و دسته‌بندی شده از منظر تمایز، جنین‌شناسی، بافت‌شناسی، آناتومی و نکات بالینی ارائه شود.

وی ادامه داد: در این کتاب تلاش شده است علاوه بر مطالعه‌ی آخرین منابع علمی مرتبط، تجربه‌ی چندین ساله مولف نیز دخیل گردد تا آنچه خواننده می‌طلبد مهیا شود. پیوستگی مطالب و دسته بندی موضوع‌ها، عنوان نویسی الگویی و تلفظ صحیح اصطلاح‌های مربوطه باعث شده است که مطالعه‌ی این کتاب بسیار آسان شود.

اشرفی افزود: در این کتاب ابتدا نحوه‌ی شکل گیری دستگاه بینایی ارائه شده و سپس ساختار بافتی بخش‌های مختلف چشم توضیح داده شده است و در نهایت از نظر آناتومی ساختار، ارتباط با بخش‌های مجاور بررسی و در انتهای هر فصل تمرین‌های آموزشی اضافه شده و در پایان کتاب، نمونه سوالاتی نیز قرار داده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی اردبیل در خصوص مخاطبان این کتاب گفت: مطالعه کتاب تشریح عملکرد دستگاه بینایی برای تمام دانشجویان علوم پایه‌ی پزشکی، ارشد علوم تشریح و بیولوژی تولید مثل، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، گروه‌های زیست شناسی و تمامی علاقمندان به علوم تشریح و مقدمات علوم تشریح توصیه می شود.

بر اساس این گزارش، کتاب تشریح عملکرد دستگاه بینایی به شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده و به قیمت 900.000 ریال در کتابفروشی های معتبر در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1179272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =