گواردیولا رکورد فرگوسن را می‌شکند!

پپ گواردیولا در بازی با رئال مادرید فرصت دارد تا رکورد الکس فرگوسن برای بیشترین برد در لیگ قهرمانان را بشکند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اختلافات در سبک کار پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی کم نیست؛ اما این دو نفر در بعضی موارد به هم شبیه‌اند. برای نمونه، هر دو هافبک سابق هستند که به عنوان بازیکن، لیگ قهرمانان را فتح کرده‌اند. همچنین هر دو به عنوان مربی، قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند: گواردیولا دو بار با بارسا و آنچلوتی دو بار با میلان و دو بار با رئال.

اگر سیتی دو بازی رفت و برگشت با رئال را ببرد، گواردیولا با رکورد ۱۰۲ برد سر الکس فرگوسن در لیگ قهرمانان مساوی خواهد کرد. در آن صورت، فقط یک مرد باقی می‌ماند که تعداد بردهایش از پپ بیشتر است: آنچلوتی.

عصبانیت شدید گوآردیولا از هالند

در حالی که رقابت پپ با یورگن کلوپ تبدیل به نبرد شاخص لیگ برتر شده، و دوران حضورش در لالیگا با رقابت میان او و ژوزه مورینیو التهاب پیدا کرد، او و آنچلوتی بیش از هر مربی دیگری در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با هم روبه‌رو شده‌اند.

در مقایسه سبک کار این دو مربی، بهتر و بدتر هم وجود ندارد. گواردیولا به شدت روی جزئیات کار می‌کند و آنچلوتی خیلی وقت‌ها کار در زمین را به خود بازیکنان واگذار می‌کند. رونالدو درباره او گفته: «آرزو می‌کنم هر بازیکنی فرصت کار با او را پیدا کند.» رونالدو همچنین گفته بود که با آنچلوتی مشکلی نداشته: «در حقیقت، او مشکلات را برای من حل می‌کرد.» 
یوشوا کیمیش، ستاره بایرن هم گفته: «پپ گواردیولا روی جزئیات تمرکز می‌کند، با کلی تحلیل. خیلی هم احساسی است و تلاش می‌کرد از کنار زمین ما را هدایت کند. بعد آنچلوتی آمد که خیلی آرام است.» مانوئل نویر نیز درباره آنچلوتی گفته: «او به ما اعتماد می‌کرد تا خودمان درون زمین تصمیم بگیریم.

در اولین نیمه نهایی که این دو مربی بزرگ با هم روبه‌رو شدند، سال ۲۰۱۴ رئال مادرید آنچلوتی برد بزرگی به دست آورد. معروف است که گواردیولا چند روز روی تاکتیک بایرن مونیخ کار کرد و قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرد، دو بار نظرش را عوض کرد؛ اما درنهایت ۴ بر صفر باخت.

باید امشب دید که نبرد دقت به جزئیات و اعتماد به بازیکنان را کدام مربی خواهد برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180847

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =