حمایت اندک معاونت فرهنگی دانشگاه امیر کبیر از نشریات

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه امیرکبیر گفت: حمایت معاون فرهنگی از نشریات در موضوعات بودجه‌ای و مالی خیلی مناسب نیست و همکاری از سوی این معاونت با دانشجویان کم است. 

امیر حسین احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان حمایت معاونت فرهنگی دانشگاه امیرکبیر از نشریات دانشجویی اظهار کرد: حمایت این معاونت از نشریات در موضوعات بودجه‌ای و مالی خیلی مناسب نیست و همکاری از سوی این معاونت با دانشجویان کم است. 

انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه تهران ابطال نخواهد شد

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این پرسش که معاونت فرهنگی این دانشگاه برای اختصاص بودجه، تفاوتی بین نشریات علمی و غیر علمی قائل می‌شود یا خیر، گفت: به عقیده بنده، قاعدتا باید تفاوت وجود داشته باشد. علت این است که نشریات صنفی یا سیاسی به علت اینکه طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرند، باید در ابعاد وسیع  و گسترده در دانشگاه‌ پخش شوند در نتیجه تیراژ بالا دارند. با وجود این تفاسیر، طبیعی است که برای چاپ نسبت به سایر نشریات باید هزینه بیشتری صرف کنند، و بودجه‌ بیشتری نیاز داشته باشند.

وی اضافه کرد: نشریات تخصصی یا علمی مختص به دانشجویان یک دانشکده خاص است و مخاطبان آنها نیز محدود است. همچنین این نشریات بیشتر به صورت الکترونیکی منتشر می‌شوند، در نتیجه هزینه چاپ ندارند و به بودجه کمتری نیاز دارند. 

احمدیان تصریح کرد: نشریات سیاسی و فرهنگی به علت داشتن اهمیت و مخاطبان بیشتر با تیتراژ بالا منتشر می‌شود و تمام تلاش کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه این است که بودجه آن را از معاونت فرهنگی دریافت کنیم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نشریات دانشجویی تخصصی و غیر تخصصی بسیاری در دانشکده‌های مختلف دانشگاه دارد. علاوه بر این، نشریاتی نیز در حوزه‌های فرهنگی و صنفی منتشر می‌شود که وابسته به بسیج دانشجویی است. البته اکثر این نشریات فعال بوده و تعداد محدودی از آنها نیمه فعال است. 

وی با اشاره به انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: این انتخابات ماه گذشته در دانشگاه برگزار شد و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد. همچنین نتایج آن به معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد و در حال حاضر منتظر تایید نهایی نتایج و سلامت انتخابات توسط شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =